هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه, 26ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز شنبه بیست و ششم خردادماه، جمعی از کارگران شهرداری زاهدان در ساختمان سازمان خدمات شهری منطقه چهار این شهر، تعدادی از متقاضیان طرح ملی مسکن شهرک کوثر در اراک، شماری از رانندگان مینی‌ بوس و اتوبوس استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌ کوه در محوطه واحد حمل و نقل ساختمان اداری عملیات خطوط لوله، گروهی از فرهنگیان بازنشسته در همدان، شماری از کارگران در زابل، تنی چند از کارکنان شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران در محل کار خود واقع در جزیره لاوان و تعدادی از شهروندان بومی در شهرستان چوار با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز شنبه بیست و ششم خردادماه، جمعی از کارگران شهرداری زاهدان دست به اعتصاب زده و در ساختمان سازمان خدمات شهری منطقه چهار این شهر، تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این اقدام در اعتراض به چندین ماه معوقات مزدی کارگران صورت گرفته و مسئولین تاکنون اقدامی جهت رفع این مشکل انجام نداده اند.

تجمع رانندگان مینی بوس و اتوبوس در امیدیه

به گزارش ایلنا، امروز شنبه بیست و ششم خردادماه، شماری از رانندگان مینی‌ بوس و اتوبوس استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌ کوه در محوطه واحد حمل و نقل ساختمان اداری عملیات خطوط لوله تجمع کردند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: بعد از گذشت حدود ۲۰ روز اعتراض صنفی برای وصول مطالبات، علیرغم دادن وعده از سوی برخی مسئولان، هنوز مشکلاتمان رفع نشده است.

به گفته این کارگر، تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد عملیاتی انتقال گاز، مشکلات معیشتی برای برخی کارگران راننده به وجود آورده است.

او در ادامه بیان کرد: چندین سال است ما رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس استیجاری، درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی را داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما در نتیجه حضور پیمانکاران ایجاد نمیشود. ما خواستار حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق راننده‌ های استیجاری به دیگر رانند‌ه های این شرکت و سایر شرکت‌های منطقه هستیم.

تجمع اعتراضی کارگران در زابل

به گزارش حال وش، روز جمعه بیست و پنجم خردادماه، جمعی از کارگران به همراه خانواده هایشان در یکی از خیابان های زابل دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به وضعیت معیشتی نامناسب، هزینه های خوراک، قیمت نامتناسب رهن و اجاره املاک صورت گرفته است.

 

تجمع کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته جمعه بیست و پنجم خرداد ۱۴۰۳، گروهی از کارکنان شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در جزیره لاوان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“تعیین سقف حقوق، میزان کف حقوق، پرداخت حق سنوات بازنشستگی، عدم دست درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و اجرا شدن ماده ۱۰ قانون اختیارات وزارت نفت” از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آیند.

تجمع شهروندان در شهرستان چوار

به گزارش ایلنا، جمعی از شهروندان بومی در شهرستان چوار وایع در استان ایلام دست به تجمع زدند.

آنها به استخدام غیربومی‌ ها و روند بیکاری کارگران بومی شاغل در صنایع نفت و گاز شهرستان انتقاد دارند.

در این گزارش به نقل از این شهروندان آمده است: علیرغم وجود چندین پالایشگاه و پتروشیمی و شهرک‌ های صنعتی در این منطقه، ما اکثرا بیکار هستیم و بعضی از کارگران که در این صنایع مشغول کار بودند نیز با اتمام برخی پروژه‌ های نفت و گاز به جمع ما بیکاران بومی اضافه شده‌ اند.

آن‌ها میگویند: جوانان بومی باید در اولویت جذب و استخدام در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی باشند.

یکی از جوانان شهر چوار با تاکید بر اینکه اشتغال در صنایع محلی، حق مردم بومی است، میگوید: ما جوانان شهرستان چوار نباید برای کار آواره شهرها و استان‌های دیگر باشیم، وقتی پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه خودمان است.

عباس خان محمدی با بیان اینکه پدرانمان برای ساخت صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی، زمین‌های کشاورزی خود را هدیه کرده‌اند تا شاید سایه صنعت باعث خیر و برکت در منطقه باشد، گفت: وجود این صنایع نه تنها باعث رونق اشتغال جوانان بومی نشده بلکه اندک کارگرانی که هم که در این صنایع مشغول کار بوده‌اند به مرور شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری در همدان

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز شنبه بیست و ششم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از فرهنگیان بازنشسته در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان دفتر نماینده مجلس، حمیدرضا حاجی بابایی، در همدان دست به تجمع زدند.

آنها نسبت به اجرا نشدن کامل رتبه بندی و همسان سازی، پرداخت نشدن بستانکاری ها و پایمال شدن حقوق خود اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی متقاضیان طرح ملی مسکن شهرک کوثر در اراک

به گزارش عصر مرکزی، امروز شنبه بیست و ششم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از متقاضیان طرح ملی مسکن شهرک کوثر اراک، مقابل استانداری مرکزی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان، به روند کند پیشرفت این طرح مسکن اعتراض دارند و در همین راستا خواستار رسیدگی به مطالبات خود هستند.

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.