پنج تجمع و یک اعتصاب اعتراضی برگزار شد

سه شنبه, 29ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه بیست و نهم خردادماه، جمعی از کارکنان گروه صنعتی آرتا در نمین، تعدادی از شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، شماری از بازنشستگان بانک ملت در تهران، گروهی از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه و شماری از کارگران اخراجی گروه ملی فولاد در تهران با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین، روز گذشته گروهی از کارگران شهرداری زاهدان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه بیست و نهم خردادماه، گروهی از کارکنان گروه صنعتی آرتا در نمین، در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و عدم تحقق وعده ها، دست به تجمع زدند.

کارگران این مجموعه ابتدا در مقابل ساختمان اداری این مجموعه تجمع کرده اند و بدلیل عدم پاسخگویی مالک کارخانه پس از برگزاری راهپیمایی اعتراضی حدفاصل کارخانه تا ساختمان فرمانداری، در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین در قبال عدم پرداخت حقوقشان شدند.

بر اساس اظهارات تعدادی از کارکنان، با صحبت ها و وعده های فرماندار و رئیس اداره کار، کارگران قانع نشده و خواستار پاسخگویی مالک کارخانه بودند که با هماهنگی فرماندار نمین، کارگران به سالن یکی از ادرات شهرستان نمین هدایت شدند.

در ادامه طی صحبت هایی که در حضور دادستان نمین، فرمانده نیروی انتظامی، رییس اداره کار استان اردبیل، مالک کارخانه مبنی بر وعده های تکراری انجام گرفته است کارکنان اعلام کرده اند که در صورت عدم پرداخت حقوقشان طی چند روز آینده دوباره در مقابل فرمانداری شهرستان نمین تجمع خواهند کرد.

 

تجمع شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۳، شماری از شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه دست به تجمع زدند.

این تجمع با حضور جمعی از شهروندان جویای کار با هدف اعتراض به عدم به کارگیری نیروی کار بومی در این مجتمع تولیدی صنعتی، در پی تداوم نابسامانی اقتصادی و عدم تخصیص فرصتهای شغلی در مقابل درب اصلی‌ مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برگزار شد.

تجمع کنندگان با حمل پلاکاردهایی، خطاب به مدیر عمل نیشکر هفت تپه، خواهان اشتغال در آن کارخانه شده و تاکید کردند:”در حالیکه جوانان بومی هفت تپه بیکار هستند، نباید از غیربومی‌ها در شرکت هفت تپه استفاده شود.”

 

تجمع اعتراضی بازنشستگان بانک ملت در تهران

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان بانک ملت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مرکزی این بانک در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس گزارشات منتشر شده این تجمع با دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد و چند تن از این بازنشستگان بازداشت شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه بیست و نهم خرداد ماه، جمعی از بازنشستگان کشوری، مخابرات و تامین اجتماعی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

 

تجمع کارگران اخراجی گروه ملی فولاد در تهران

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه بیست و نهم خردادماه، جمعی از کارگران اخراج شده از گروه ملی فولاد ایران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این کارگران در پایان اسفندماه سال گذشته به دلیل مطالبه طرح طبقه‌ بندی مشاغل اخراج شدند و به عدم بازگشت به کار برخلاف وعده‌ها اعتراض دارند.

کارگران اخراجی گروه ملی فولاد ایران در اهواز، اردیبهشت ماه نیز در تهران چندین بار اجتماع داشتند و وعده بازگشت به کار را دریافت کردند و امیدوار بودند پس از تغییر مدیرعامل مجموعه، به کار بازگردند.

اعتصاب کارگران شهرداری در زاهدان

به گزارش حال وش، روز دوشنبه بیست و هشتم خردادماه، گروهی از کارگران پاکبان شهرداری زاهدان، در اعتراض به عدم دریافت مطالبات و عدم تحقق وعده ها، دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزمره خود امتناع کردند.

این کارگران به دلیل عدم دریافت حقوق و معوقات چند ماه گذشته خود، دست به اعتصاب زده و از جمع آوری زباله‌ ها امتناع کردند.

بر اساس این گزارش، پیشتر و در چند نوبت پاکبانان شهر زاهدان بخاطر عدم پرداخت حقوق و معوقات خود دست به تجمع و اعتراض زده بودند و مسئولین شهرداری قول پرداخت مبلغ اندکی از دستمزدها را به کارگران داده بودند. کارگران شهرداری با مبلغ پیشنهادی مسئولین شهرداری مخالفت کرده و عنوان کرده بودند این مبلغ کفاف پرداخت قرض و مایحتاج زندگی آنها را نمی دهد و از دریافت آن امتناع کرده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.