جبهه ملی ایران – خارج از کشور: آزاد کردن یک مجرم جنایتکار (حمید نوری) توسط دولت سوئد را محکوم می‌کنیم.

جمعه, 1ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

آزاد کردن یک مجرم جنایتکار (حمید نوری) توسط دولت سوئد را محکوم می‌کنیم

“حمید نوری” جنایت‌کار ضد‌بشری که در دادگاه سوئد محکوم به زندان ابد شده بود و در دادگاه تجدید‌نظر نیز همان رأی تأیید شد، به بهانه تبادل با دو شهروند سوئدی متأسفانه آزاد شد.

آزاد کردنِ حمید نوری در قالب “تبادل زندانی”! اقدامی غیرِحقوقی و توهین به شأن، استقلال و رأی دادگاه و دستگاه قضاییه سوئد است و نشان از زبونی یا فرصت‌طلبی  سیاست‌مداران دولت سوئد با انگیزه‌های سیاسی یا منافعِ تجاری دارد، زیرا این اقدام نابخردانه، نه تنها موجبات تشویق تروریسم دولتی در رژیم ایران و جهان می‌شود، بلکه کمکی به بازدارندگی در گروگانگیری توسط این قبیل دولت‌ها نمی‌کند.

دولت سوئد می‌توانست با استفاده از سایر ابزار تشویقی یا تنبیهی در چارچوب دیپلماسی و حقوق بین‌الملل، اقدام به  آزاد‌سازی شهروندانِ خود کند بجای آنکه با این مبادله! باعث تحقیرِ دستگاه قضایی کشور سوئد در نزد مردم سوئد، ایران و جهانیان بشود.

اقدامی توهین‌آمیز به مبارزات اخیر ملت ایران در قالب “زن زندگی آزادی” و توهینی آشکار به همه تلاشگران حقوق‌بشر و مدنیت که طیِ برگزاری آن دادگاه  سعی به اجرای عدالت کردند. توهین به قضات محترم و سایر مشارکت کنندگان تا شاهدان و مردمی که پیگیرِ اجرای عدالت در یک جامعه توسعه یافته با ارزش‌های انسانی بودند.‌

این مبادله! پیامی تشویق کننده برای دولت‌های تروریست دارد و پیامی یأس‌آور برای مبارزات مدنیِ عدالت‌خواهانه و حقوق‌بشری در چارچوب قانون، که موجب تأسف است.

جبهه ملی ایران- خارج از کشور


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.