تجمع کارکنان شرکت نفت فلات قاره / اعتصاب کارگران پیمانی صنعت نفت

جمعه, 1ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه یکم تیرماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی لاوان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع زدند. از سوی دیگر روز گذشته، جمعی از کارگران پیمانی شاغل در چند پروژه صنعت نفت از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه یکم تیر ۱۴۰۳، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران دست به تجمع زدند.

این تجمع در محل کار این کارکنان در منطقه نفتی لاوان صورت گرفته است.

“حذف مدیران نالایق، حذف سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

اعتصاب کارگران پیمانی نفت

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز پنجشنبه سی و یکم خردادماه، شماری از کارگران پیمانی نفت شاغل در شرکت های نفت سپاهان، پتروشیمی اصفهان (شرکت جهان پارس) و پتروشیمی سلمان فارسی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

آنها معتقدند که کارگران پروژه ای، ارکان ثالث، قرارداد موقت، حجمی، روزمزد و قرارداد حق دارند که مانند کارگران رسمی از همه مزایای شغلی صنعت نفت برخوردار باشند.

همچنین در این راستا روز چهارشنبه سی ام خردادماه، شماری از کارگران پیمانی نفت شاغل در شرکت های اطمینان سازه، دشت عباس و شرکت ثمین و پتروشیمی سلمان فارسی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زده بودند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.