جنگ غزه؛ در پی حمله به چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی دفتر صلیب سرخ دست‌کم ۲۲ نفر کشته شدند

شنبه, 2ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

هیئتی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حال بازرسی اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب نوار غزه

هیئتی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حال بازرسی اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب نوار غزه AFP – BASHAR TALEB

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، روز شنبه ۲۲ ژوئن (۲ تیرماه)، با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد ساختمان دفتر این سازمان در جنوب نوار غزه که توسط چادرهای صدها آوارۀ غیرنظامی احاطه شده است، بر اثر گلوله‌‎باران اخیر آسیب دیده است.

در این بیانیه آمده است که حملۀ روز گذشته به اطراف اردوگاه آوارگان فلسطینی در نزدیکی دفتر کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در جنوب غزه، دست‌کم ۲۲ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی بر جای گذاشته است که اجساد کشته‌شدگان و مجروحان به بیمارستان صحرایی صلیب سرخ در مجاورت این محل منتقل شده‌اند.

بر اساس بیانیۀ کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، «این حمله با موشک‌های کالیبر سنگین در چند متری دفتر و اقامتگاه‌های این سازمان صورت گرفته است».

 کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در این بیانیه تأکید کرد: «آتش گشودن و حمله به نزدیکی سازه‌های بشردوستانه که به وضوح با علامت صلیب سرخ مشخص شده‌اند و طرفین درگیری از موقعیت مکانی آنها آگاه هستند، جان غیرنظامیان و کارکنان حقوق بشری را به خطر می‌اندازد.»

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه «این حمله یکی از چندین موردی است که در روزهای اخیر رخ داده و به ساختمان‌های این نهاد اصابت کرده است، تأکید کرد: «ما این حوادث را که جان غیرنظامیان و امدادگران حقوق بشر را به خطر می‌اندازد، محکوم می‌کنیم».

در ادامۀ این بیانیه آمده است: «بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، طرف‌های درگیری موظفند تا تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان و تأسیسات بشردوستانه انجام دهند».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت بهداشت و کارکنان اورژانس غزه، تعداد کشته‌شدگان در پی حملۀ اخیر به چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جنوب نوار غزه را ۲۵ نفر و شمار مجروحان را ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شاهدانی که بستگانشان در پی حملات اخیر در نزدیکی بیمارستان صحرایی صلیب سرخ کشته شدند، نوشته است: «گلوله‌باران نیروهای اسرائیلی، منجر به کشته شدن افرادی شد که از چادرهای خود بیرون آمده بودند».

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل با بیان اینکه «نشانه‌ای مبنی بر حملۀ این کشور در داخل منطقۀ امن وجود ندارد»، تأکید کرد که «این موضوع در دست بررسی است».

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسرائیل در حال پیشبرد عملیات نظامی خود در رفح است؛ جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی از سایر نقاط غزه به آن پناه آورده بودند. این در حالی است که بنا به گفتۀ سازمان ملل متحد، هیچ مکانی در غزه امن نیست و شرایط انسانی در این منطقه بسیار وخیم است.

همچنین کمبود شدید مواد غذایی در شمال نوار غزه، باعث افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه و بالارفتن آمار فلسطینیانی که با گرسنگی شدید روبرو هستند، شده است.

از: ار اف ای

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.