اعتراضی برگزار شد/ تداوم اعتصاب کارگران صنعت نفت

چهارشنبه, 6ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ششم تیرماه، گروهی از کارگران بیکار شده در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود و جمعی از شهروندان روستای زیفل در استان ایلام در اعتراض قطع آب آشامیدنی در این روستا در مقابل ساختمان استانداری ایلام دست به تجمع زدند. از سوی دیگر، کارگران پروژه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای نفت و گاز پیوستند. روز گذشته نیز کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در بیش از صد شرکت در هفتمین روز از اعتصاب سراسری خود بسر بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، امروز چهارشنبه ششم تیر ۱۴۰۳، جمعی از کارگران بیکار شده در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در مقابل ساختمان استانداری این استان دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران بیکار شده در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

پیشتر نیز این کارگران اعلام کرده بودند که با اتمام قرارداد پیمانکار بیکار شده و روند بیکاری برای سایر کارگران ادامه دارد. همچنین، مسئولان می‌توانند کارگران بیکار شده که همگی بومی منطقه‌اند را در بخش‌های دیگر این پتروشیمی و سایر واحد‌های نفت و گاز و پتروشیمی چوار به کار گیرند.

تجمع اعتراضی شهروندان روستای زیفل در ایلام

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز چهارشنبه ششم تیرماه، جمعی از شهروندان روستای زیفل شهرستان بدره در استان ایلام در مقابل ساختمان استانداری این استان دست به تجمع زدند.

این شهروندان به دلیل کمبود و قطع آب آشامیدنی، کنتورهای آب خود را جلوی استانداری ایلام پهن کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اعتصاب کارگران پروژه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز چهارشنبه ششم تیر ۱۴۰۳، گروهی از کارگران پروژه ای نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای نفت و گاز پیوستند.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز سه شنبه پنجم تیرماه، کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در هفتمین روز از اعتصاب خود بسر بردند.

براساس این گزارش، تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … در بیش از صد شرکت به این کارزار پیوستند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها و امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

طی این اعتصاب که از هفته گذشته آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.