بیانیه نمایندگان و سناتورهای مجالس اروپا در مورد وضعیت زنان بهایی ایران

سه شنبه, 12ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

بیش از پنجاه نفر از نمایندگان و سناتورهای مجالس سراسر اروپا در بیانیه‌ای مشترک با اظهار تاسف عمیق از حملات فزاینده حکومت ایران علیه زنان بهایی، هم به عنوان زن و هم به عنوان بهایی، از حکومت ایران خواستند که آزار و اذیت بهاییان را فوراً متوقف کرده، همه زندانیان بهایی را آزاد کنند و حقوق بشر آنان را به طور کامل رعایت کنند. این حقوق شامل حقوق آزادی، حق اشتغال، آزادی اجتماع و بیان، مالکیت، حق تحصیل و حق دفن است.

در این بیانیه از ایران خواسته شده تا این حقوق اساسی را بدون هیچ گونه تبعیض یا تعصب در مورد بهاییان رعایت و حمایت کنند.

امضا کنندگان بیانیه مذکور، افزایش آزار و اذیت بهاییان به خصوص زنان بهایی را امری «کاملا غیرقابل قبول» خواندند و آن را «نشان دهنده‌ی روند نگران کننده‌ی دشمنی علیه جامعه‌ای است که از سال ۱۳۵۷ با آزار و شکنجه سیستماتیک روبرو بوده است، سرکوبی که دیده بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود به نام چکمه‌ای روی گردنم، مصداق جنایت علیه بشریت شناخته است.»

بنا به بیانیه مزبور، در حال حاضر دو سوم زندانیان بهایی را زنان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، از ۹۳ بهایی که از اوایل اسفندماه به دادگاه احضار شده‌اند، ۷۲ نفر زن هستند.

اسامی برخی از زنان بهایی زندانی عبارت است از:

مهوش شهریاری (ثابت)- فریبا کمال آبادی- شادی شهیدزاده- آزیتا فروغی- نسیم ثابتی- رویا ملکوتی- مهسا تیرگر- نگین رضایی- الهام شارقی آرانی- نکیسا صادقی- صدف شیخ زاده، شهرزاد مستوری- رامله تیرگرنژاد- رویا ثابت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.