۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد/ تداوم اعتصاب کارگران در دو واحد صنفی

یکشنبه, 17ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه هفدهم تیرماه، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و تهران، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، دامغان، تهران و قائمشهر، تعدادی از کارگران بیکار شده پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام و شماری از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، تعدادی از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب در شهرستان رودبار در دوازدهمین روز از اعتصاب خود و کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در هجدهمین روز از اعتصاب سراسری خود بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه هفدهم تیر ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و تهران در مقابل ساختمان‌های این سازمان دست به تجمع زدند.

بهبود مستمری‌ها بر اساس خط فقر واقعی، ارائه درمان رایگان و باکیفیت و خدمات رفاهی شایسته از جمله مطالبات این کارگران است.

در این گزارش آمده است؛ بازنشستگان معترض در شوش، صدور حکم اعدام علیه شریفه محمدی، فعال کارگری را محکوم کردند و خواستار لغو آن شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه هفدهم تیر ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، اهواز، دامغان و قائم‌شهر در مقابل ساختمان‌های صندوق بازنشستگی این سازمان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ایلنا، خبرگزاری کار ایران از تجمع این شهروندان در تهران خبر داد و مطالبه آنها را اصلاح همسان‌ سازی حقوق در راستای اجرای بند یک صورت‌ جلسه ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ گزارش کرد.

تجمع اعتراضی کارگران بیکار شده در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز یکشنبه هفدهم تیر ۱۴۰۳، جمعی از کارگران بیکار شده در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، صبح امروز، تعدادی از کارگران بیکار شده پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام با تجمع در مقابل ساختمان استانداری، نسبت به وضعیت شغلی خود اعتراض کردند. این کارگران، که حدود ۱۰۰ نفر از بومیان منطقه هستند، از خرداد ماه پیگیر بازگشت به کار خود بوده‌اند. با وجود گذشت حدود ۵۰ روز، هیچ اقدامی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی برای حل مشکلاتشان صورت نگرفته است.

در این گزارش آمده است: پیشتر در طی تجمعات سه روزه در مقابل هلدینگ خلیج فارس در تهران، کارگران مشکلات خود را با مسئولان بخش حراست این هلدینگ به عنوان کارفرمای اصلی درمیان گذاشته‌اند. یکی از نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر وضعیت بازگشت به کار آن‌ها بوده، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است. این کارگران که بین ۵ تا ۱۰ سال سابقه کار دارند، برای تأمین معاش خانواده‌های خود با مشکلات جدی مواجه‌اند و از مسئولان خواستار تسریع در بازگشت به کار مجدد هستند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت معادن زغال سنگ کرمان

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه هفدهم تیر ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان صورت گرفته است.

تداوم اعتصاب کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب در شهرستان رودبار

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه هفدهم تیر ۱۴۰۳، گروهی از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب در شهرستان رودبار در دوازدهمین روز از اعتصاب صنفی خود به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش، کارگران پیمانکاری آبفای رودبار از روز یکشنبه ششم تیر ماه جاری به دلیل تعویق ۸ ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی از انجام فعالیت‌های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زده‌اند و اعلام کرده‌اند که تا دریافت کامل حقوق معوقه خود به اعتصاب ادامه خواهند داد. حدود ۶۰ نفر از این کارگران که به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، از آذر ماه سال گذشته حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و با شرایط سخت معیشتی مواجه هستند. آنها با امضای نامه‌ای به اعضای شورای تأمین شهرستان رودبار خواستار پیگیری مطالبات خود شده‌اند، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

در ادامه آمده است: این کارگران علاوه بر پرداخت کامل بدهی‌های مزدی، خواهان عقد قرارداد مستمر و دائم، شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری، تأمین امنیت شغلی، دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی و مشخص شدن زمان پرداخت حقوق ماهانه هستند. آنها تأکید کرده‌اند که اعتراضاتشان صنفی است و از مسئولان دولتی خواسته‌اند که به مشکلات آنها توجه کنند، زیرا با این شرایط نمی‌توانند به تأمین آب شرب مناطق محروم روستایی و شهری شهرستان رودبار ادامه دهند.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز یکشنبه هفدهم تیر ۱۴۰۳، کارگران پروژه‌ای شاغل در دستکم ۱۲۳ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، این کارگران اکنون در هجدهمین روز از اعتصابات خود بسر میبرند.

تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … به این کارزار پیوسته‌اند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

طی این اعتصاب که از اوایل ماه جاری آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.