محسن عمرانی، فعال صنفی به حبس محکوم شد

دوشنبه, 18ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محسن عمرانی، عضو هیات مدیره‌ کانون صنفی معلمان بوشهر توسط دادگاه انقلاب این شهرستان  به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن عمرانی به حبس محکوم شد.

براساس حکمی که توسط شعبه دادگاه انقلاب بوشهر صادر و طی روزهای اخیر به آقای عمرانی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس محکوم شده است. انتشار مطالبی در فضای مجازی از مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند عنوان شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام این شهروند در تاریخ دوازدهم تیرماه سال جاری در شعبه مذکور برگزار شده بود. پیش از نیز جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهام آقای عمرانی برگزار شده بود که به دلیل وجود نقص، پرونده به دادسرا بازگردانده شده بود.

یک منبع نزدیک به این شهروند در تماس با هرانا گفت: پرونده دیگر آقای عمرانی که در مرحله بدوی منجر به صدور حکم دو سال حبس شده بود به شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر ارسال و در مرداد ماه تاریخ رسیدگی تعیین شده است.

آقای عمرانی در مهر ماه سال گذشته به همراه سه عضو دیگر هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر به تحمل دوران حبس و دیگر مجازات ها محکوم شدند. آقای عمرانی در این پرونده به دو سال حبس تعزیری، مصادره اموال توقیفی به نفع دولت و سه سال ممنوعیت فعالیت آموزشی در محیط های علمی محکوم شد.

همچنین آقای عمرانی به همراه دو فعال صنفی در پرونده ای دیگر توسط دادگاه کیفری استان بوشهر به دلیل شرکت در تجمعات صنفی معلمان به پرداخت دوازده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. پس از چندی ابن شهروندان در دادگاه تجدیدنظر این استان از اتهام انتسابی تبرئه شدند.

محسن عمرانی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.