آمریکا: ایران به دنبال دامن زدن به آتش اعتراضات به جنگ غزه است

از آغاز جنگ اسرائیل در غزه  دانشگاه‌های آمریکا بارها صحنه تظاهرات و جدل‌های لفظی درباره جنگ اسرائیل-غزه بود اما بعد از مدتی این اعتراض‌ها فراگیر شدائیل - غزه بود اما بعد از مدتی این اعتراض‌ها فراگیر شد

از آغاز جنگ اسرائیل در غزه دانشگاه‌های آمریکا بارها صحنه تظاهرات و جدل‌های لفظی درباره جنگ اسرائیل-غزه بود اما بعد از مدتی این اعتراض‌ها فراگیر شد

آوریل هینز، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، می‌گوید جمهوری اسلامی در تلاش است تا مخفیانه به آتش اعتراضات به جنگ غزه در این کشور دامن بزند و از اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بکاهد.

خانم هینز با تاکید بر اینکه از حسن نیت معترضان و تلاش آنها برای ابراز عقیده پیرامون جنگ در غزه اطمینان دارد حکومت ایران را متهم کرد که در مواردی تلاش کرده است از معترضان حمایت مالی کند. وی تاکید کرد: «آمریکایی‌هایی که هدف این کارزار ایران هستند احتمالا خود از تعامل و کمک گرفتن از یک دولت خارجی بی‌خبرند.»

او از تمام شهروندان این کشور خواست که «در ارتباط‌های اینترنتی خود با حساب‌ها و افرادی که شخصا نمی‌شناسند هوشیار باشند.»

از آغاز جنگ اسرائیل در غزه، دانشگاه‌های آمریکا بارها صحنه تظاهرات و جدل‌های لفظی درباره جنگ اسرائیل-غزه بود اما بعد از مدتی این اعتراض‌ها فراگیر شد. معترضان در این اعتراضات از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ اسرائیل در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل‌کشی» در جریان جنگ اسرائیل در غزه شوند.

به گفته خانم هینز، گروه‌های مرتبط با حکومت ایران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در آمریکا تشویق به جعل هویت به عنوان فعالان اینترنتی معترضان کرده‌اند و نیز به برخی از گروه‌های معترض کمک مالی کرده‌اند: «رویکرد حکومت ایران به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده و به دنبال دامن زدن به اختلافات و کاهش اعتماد مردم به نهادهای دموکراتیک است.»

یک ارزیابی اطلاعاتی آمریکا که در ماه دسامبر سال گذشته منتشر شد ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲ متهم کرده بود. بر اساس این گزارش، ایران به دنبال بهره‌برداری از اختلافات اجتماعی و تضعیف اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک در آمریکا بوده است.

کاخ سفید در واکنش به این بیانیه «دخالت در سیاست داخلی و تلاش برای تفرقه‌افکنی» را غیرقابل قبول خواند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز دو شهروند ایرانی به نام‌های سیدمحمدموسی کاظمی و سجاد کاشیان متهم شدند که در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دستکم از طریق یک وبسایت انتخاباتی اطلاعات محرمانه مربوط به رای‌دهندگان آمریکایی را به دست آورده‌اند و با ارسال نامه‌های تهدید آمیز برای رای‌دهندگان دموکرات، از جمله با تهدید فیزیکی، از آنها خواسته‌اند رای خود را از بایدن به ترامپ تغییر دهند.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل