پرونده سازی در زندان؛ زرتشت احمدی راغب به حبس و تبعید محکوم شد

یکشنبه, 24ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در خصوص پرونده ای که در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی راغب به حبس و تبعید محکوم شد.

بر اساس حکمی که به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی صادر و طی روزهای اخیر در زندان قزلحصار کرج به آقای احمدی راغب ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان قیدار واقع در استان زنجان محکوم شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: آقای احمدی راغب، چندی پیش به یکی از سلول های انفرادی زندان منتقل شده بود و هفته گذشته به محض بازگشت به بند عمومی حکم جدید به وی ابلاغ شد. این پرونده در طول دوران تحمل حبس و با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج علیه آقای احمدی راغب تشکیل شده است.

زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال گذشته، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد. در خصوص این پرونده، پنج سال حبس برای وی قابل اجرا است.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی، از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

آقای راغب پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.