دو تجمع اعتراضی برگزار شد/ تداوم اعتصاب کارگران صنعت نفت

جمعه, 29ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه بیست و نهم تیرماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی لاوان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع زدند. همچنین روز گذشته گروهی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در سی امین روز از اعتصاب سراسری خود بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه بیست و نهم تیر ۱۴۰۳، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران دست به تجمع زدند.

این تجمع در محل کار این کارکنان در منطقه نفتی لاوان صورت گرفته است.

“حذف مدیران نالایق، ناعادلانه بودن سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق برای کارکنان جدید، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ از جمله مطالبات کارگران معترض به شمار می آید.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز پنجشنبه بیست و هشتم تیر ۱۴۰۳، تعدادی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در اتوبان قزوین به تاکستان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این گزارش آمده است، این مالباختگان با برگزاری راهپیمایی و تجمعی اعتراضی در محور قزوین به تاکستان، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این افراد، علیرغم پرداخت وجه خودرو ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز جمعه بیست و نهم تیر ۱۴۰۳، بیست و چهار هزار کارگر پروژه‌ای شاغل در دستکم ۱۲۳ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، این کارگران اکنون در سی امین روز از اعتصابات سراسری خود بسر میبرند.

تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … به این کارزار پیوسته‌اند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

طی این اعتصاب که از اوایل ماه جاری آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.