اسعد کاکه، معترض جوان، با «سر و صورت زخمی و شکنجه‌شده» در دادگاه حاضر شد

جمعه, 29ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

اسعد کاکه، شهروند اهل تکاب و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از بازداشت دوباره، با «سر و صورت زخمی و شکنجه‌شده» در دادگاه تفهیم اتهام شد.

به گزارش منابع حقوق بشری، این شهروند ۳۰ ساله پس از بازداشت در روز ۲۶ تیرماه مورد ضرب و جرح ماموران حکومتی قرار گرفته و با «سر و صورت زخمی و شکنجه‌شده» در دادگاه حاضر شده است.

وبسایت «کردپا» گزارش داده که اسعد کاکه روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه در دادگاه تکاب بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، او در حال حاضر در بند جرائم مواد مخدر زندان میاندوآب نگهداری می‌شود.

اسعد کاکه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ بازداشت و پس از سه ماه حبس در بازداشتگاه‌های تکاب و ارومیه، با وثیقه سه میلیارد تومانی آزاد شده بود.

بازداشت دوباره شماری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» در حالی ادامه دارد که برخی ازافرادی که در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ زندانی شده‌اند همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

بتازگی هفت معترض محبوس در زندان شیبان اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی خود پس از سپری‌کردن بیش از یک سال در زندان، دست به اعتصاب غذای خشک زدند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، وضعیت حقوق بشر در ایران را «واقعیت تلخ» توصیف کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته تا در مقابل نقض گسترده حقوق بشر در ایران سکوت نکنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.