هفت تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران صنعت نفت

چهارشنبه, 17ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه هفدهم مردادماه، جمعی از شهروندان در مقابل اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، گروهی از متقاضیان مسکن ملی در کرمان و سبزوار، شماری از کشاورزان در اصفهان و بجستان، گروهی از پرستاران در شیراز و شماری از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان فسا با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، روز گذشته، شماری از کارگران پروژه‌ای شاغل در شرکت نفت و گاز جنوب در محل کار خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزای هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری، جمعی از شهروندان در مقابل اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج تجمع کردند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست کشور در ارتباط با واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان، صورت گرفته است.

تجمع متقاضیان مسکن ملی در کرمان

به گزارش ایرنا، امروز گروهی از متقاضیان مسکن ملی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان خبرگزاری ایرنا در کرمان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این متقاضیان با عنوان “پروژه ۸۰ واحدی حاجی‌آباد”، نسبت به آنچه قرارداد یک‌طرفه بنیاد مسکن، تعیین قیمت تمام شده واحدها به نرخ روز، باوجود گرفتن هزینه از سال‌های قبل و تاخیر در پروژه خواندند، صورت گرفته است.

تجمع کشاورزان در اصفهان و بجستان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، جمعی از کشاورزان در میدان خوراسگان واقع در اصفهان و گروهی از کشاورزان در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان بجستان تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به عدم تخصیص حق آبه و عدم آزادسازی آب زاینده رود در اصفهان صورت گرفته است.

تجمع متقاضیان مسکن ملی در سبزوار

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز جمعی از متقاضیان مسکن ملی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان فرمانداری سبزوار دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تحویل واحدها و افزایش قیمت صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی پرستاران در شیراز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز چهارشنبه هفدهم مردادماه، گروهی از پرستاران مرکز آنکولوژی امیر در شیراز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محوطه محل کار خود دست به تجمع زدند.

تجمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در فسا

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

اعتصاب کارکنان شرکت نفت و گاز در پارس جنوبی

به گزارش هرانا، روز سه شنبه شانزدهم مردادماه، گروهی از ارکان ثالث و شرکتی در پالایشگاه پنجم، نهم، دهم و یازدهم پارس جنوبی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

این کارکنان خواستار اصلاح کامل مصوبه ناعادلانه مزدی شورای‌عالی کار، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، بازگشت به کار حجت رضایی کارگر رسمی اخراجی پالایشگاه ششم، اجرای توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ، اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارگران پیمانکاری، تغییر شرایط تردد و دستمزد رانندگان استیجاری و اجرای طرح طبقه‌بندی برای رانندگان غیرمالک، اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.