ابراهیم مددی، از بنیانگذاران سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، در دادسرای اوین بازداشت شد

دوشنبه, 22ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران اتوبوسرانی تهران و حومه از بازداشت ابراهیم مددی، از بنیانگذاران و فعالان قدیمی این تشکل کارگری، به دست ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در روز یکشنبه ۲۱ مرداد خبر داد.

این سندیکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای، با اشاره به بازداشت آقای مددی در نهم اردیبهشت سال ۹۴ در تهران، یادآور شد او در دادگاه بدوی و تجدید نظر به ۵ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد، که بعدها دیوان عالی کشور آن رای را نقض کرد.

بر اساس این گزارش، به دنبال نقض حکم صادر شده، ابراهیم مددی در دادگاه تجدید نظر هم عرض به یک سال حبس محکوم شد، که با پیگیری او و همچنین به دلیل مشکلات جسمی و بیماری های متعدد او، این حکم تاکنون اجرا نشده بود.

با این حال، این فعال کارگری باسابقه روز یکشنبه و به دنبال احضار مجدد، به شعبه اجرای احکام مراجعه کرد که در آنجا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و در حال حاضر در قرنطینه زندان نگه داشته شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران اتوبوسرانی تهران گفت احضار و بازداشت ابراهیم مددی در شرایطی انجام شد که او از مشکلات جسمانی متعددی، از جمله دیابت، چربی خون، فشار خون و پروستات رنج می‌برد و مشکل شنوایی نیز دارد.

او که چندین سال پیش بازنشسته شده بود، سابقه برخوردهای امنیتی و قضایی از سوی حکومت جمهوری اسلامی را داشته و «به دلیل دفاع از حقوق کارگران و فعالیت های سندیکایی» بارها بازداشت و زندانی شده بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه «بازداشت و‌ حبس و حکم بسیار ناعادلانه» برای ابراهیم مددی را محکوم کرد و خواستار لغو فوری حکم و آزادی فوری و بدون قید و شرط او و تمامی فعالان کارگری و مدنی شد.

بازداشت ابراهیم مددی در شرایطی انجام شد که سه تن دیگر از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به نام رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی که به اتهامات امنیتی به زندان محکوم شدند، دوره حبس خود را در اوین می گذرانند.

در سال‌های اخیر، به موازات گسترش اعتراضات کارگران و مزدبگیران در مناطق مختلف ایران، برخوردهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی با آنها و فعالان صنفی کارگری شدت گرفته است؛ برخوردهایی که با انتقادهای گسترده اتحادیه های کارگری و صنفی مواجه شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.