حمله حراست واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد به خودروی یک دانشجو برای حجاب

سه شنبه, 6ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

ماموران حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به خودروی دختر دانشجو که حجاب اجباری نداشت، حمله و به او توهین و فحاشی کردند.

در ویدیوی منتشر شده از این دانشگاه، مامور حراست با لگد به در ماشین دانشجوی دختر می‌کوبد و ماموری دیگر با در دست داشتن یک سنگ، به خودرو نزدیک می‌شود.

زمان این حمله مشخص نیست اما ویدیو روز دوشنبه پنجم شهریور منتشر شد.

در ادامه این تصاویر، مامور حراست دانشگاه از خودرو فاصله می‌گیرد اما به توهین و فحاشی ادامه می‌دهد.

انتشار این ویدیو با واکنش‌هایی از سوی کاربران رسانه‌های اجتماعی مواجه شد.

کاربری نوشت: «اگر کُلت هم درمی‌آورد و بهش شلیک می‌کرد تعجب نمی‌کردم. بعد با وقاحت می‌گویند به آرزو بدری به‌خاطر حجاب تیراندازی نشده.»

آرزو بدری، زن جوانی است که روز اول مرداد و هنگامی ‌که بعد از اتمام کار در شهرستان نور استان مازندران با خواهرش به سوی خانه می‌رفت، با ایست-بازرسی پلیس مواجه شد و مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت.

شلیک به او یکی از جدیدترین نمونه‌ها از اعمال خشونت شدید و مرگبار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای وادار کردن زنان به رعایت حجاب اجباری است.

علاوه بر خیابان‌ها، در سال‌های اخیر و به ویژه پس از جنبش «زن، زندگی، آزادی»، سرکوب و برخوردهای شدید با زنان به دلیل حجاب اجباری در دانشگاه‌ها نیز شدت گرفته است.

اوایل اسفند سال گذشته نیز گزارش‌هایی از ضرب و جرح یک دختر دانشجو از سوی نیروی حراست دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز منتشر شد.

پیش از آن و در اواسط آبان، کانال دانشجویان پیشرو از انتقال یک دانشجوی دختر واحد سوهانک دانشگاه آزاد به بیمارستان پس از درگیری بر سر حجاب اجباری خبر داده بود.

همان زمان ویدیویی از توهین غلامرضا جمشیدی‌ها، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به دانشجویان منتشر شد که در آن او خطاب به دانشجویان آنان را «فاحشه» و دانشکده را «فاحشه‌خانه» خطاب می‌کرد.

دلیل این درگیری اقدام برای ضبط کارت دانشجویی یکی از دانشجویان بود.

روز دوشنبه نیز علی انتظاری، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه طباطبایی در یک برنامه تلویزیونی، عبارت «نفله شدن یک دختر کُرد سنی» را برای اشاره به قتل حکومتی مهسا ژینا امینی به کار برد که با انتقادهای بسیاری مواجه شد.

او روز سه‌شنبه ششم شهریور به‌خاطر این سخنان عذرخواهی کرد.

نوع صحبت کردن و برخورد توهین‌آمیز روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها با دختران دانشجو و نگاهشان به حجاب اجباری، بارها مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته است.

فعالان دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه طباطبایی اواسط آبان سال گذشته گفته بودند این توهین‌ها به ویژه در قبال دانشجویان معترض، اتفاق جدیدی نیست و به ویژه پس از شکل‌گیری جنبش‌های اعتراضی دانشجویی به دنبال خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، شدت گرفته است.

از: ایران اینترنشنال

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.