۱۰ شرط برای وفاق فرگیر ملی و دمکراتیک

جمعه, 9ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

آقایان حاکم بر کشور این چیزی که شما می گوئید وفاق ملی نیست این وفاق مجموع ذینفعان و گروه ها و باندهای رانتی است. نیروهای ملی، دمکراتیک و جمهوری خواه، خواهان یک وفاق فراگیر ملی و دمکراتیک هستند و ۱۰ شرط زیر را به ملت و حکومت پیشنهاد می کنند.

۱. سیاست خاورمیانه ای به طور کامل باید تغییر کند و این بدان معنی است که دست از حمایت از گروه های نیابتی برداشته شود.کشور نیاز به یک ارتش واحد دارد، سپاه قدس باید تعطیل شود، سپاه پاسداران منحل و افراد آن به استخدام ارتش در آیند

۲ . زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و دولت می بایست به آن ها غرامت پرداخت کند و سرکوب گران و قضات باد محاکمه شوند.

۳ . پروژه هسته ای تحت نظارت سازمان ملل قرار بگیرد و فعالیت ها در این زمینه مطابق قوانین بین المللی ادامه یابد.

  1. حجاب باید اختیاری شود و این حق زنان ایران است که تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند زندگی کنند. کسانی که عامر و عامل کشتارها و سرکوب های زنان بودند باید محاکمه شوند.

۵.  حاکمیت ملی با حاکمیت فردی دستگاه اداری ولی فقیه و شخص خامنه ای که کشور را با سیاست ضد ملی به لبه پرتگاه کشانده امکان پذیر نیست. ایشان باید کناره گیری کند و با یک انتخابات آزاد مجلسی ملی یا موئسسان شکل بگیرد و این مجلس به کمک همه شخصیت های سیاسی و متخصصین قانون اساسی جدید را تدوین نماید.

۶. ۶۰ درصد اقتصاد کشور در دست ولی مطلقه فقیه، زیر عنوان انفال قرار دارد. این بخش از اقتصاد کشور باید بدولت منتخب واگذار شود

۷. برای برون رفت از بحران های اقتصادی و برای برون رفت از اتکا به چین و روسیه و برای مناسباتی صلح آمیز با همه جهان مناسبات کامل با ایالات متحده آمریکا بر قرار گردد.

۸. مذهب امری شخصی است و دستگاه مذهب از دستگاه دولت باید جدا شود و روحانیون باید به مساجد بازگردند و آن ها که در کشتار مردم دست داشتند باید بر اساس مقررات عدالت انتقالی مورد محاکمه قرار بگیرند و حاکمیت جدید باید برای همیشه به اعدام پایان بدهد

۹. حقوق برابر زنان و مردان و همه ادیان و اتنیک ها و زبانشان برسمیت شناخته شود.

۱۰. برای عملی شدن این شروط می بایست اتحادیه تشکل های صنفی مدنی، تشکل‌های صنوف سراسر کشور، همه تشکل ها و سازمان های سیاسی با شرکت در یک گفتگوی همه جانبه برای نجات کشور وارد گفتگو و تعامل شوند.

مزدک لیماکشی

mazdaklimakeshi@ yahoo.se


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.