بازداشت امید احمدنژاد، خواننده کُرد و دو عضو خانواده دادخواه در مهاباد

سه شنبه, 13ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

امید احمدنژاد، هنرمند و خواننده کُرد اهل مهاباد، صبح روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور، هم‌زمان با رامیار ابوبکری و سیاوش سلطانیاز، از اعضای خانواده‌های دادخواه این شهر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

براساس گزارش هه‌نگاو، امید احمدنژاد، ۳۵ ساله، در جریان یورش نیروهای اداره اطلاعات به روستای «قجی‌آباد» مهاباد در منزل شخصی خود دستگیر شد.

منابع این سازمان حقوق‌بشری اعلام کردند که حمله نیروهای امنیتی‌ همراه با خشونت بوده است.

تا زمان انتشار این خبر، هیچ اطلاعات دقیقی درباره دلایل بازداشت، اتهامات و محل نگهداری امید احمدنژاد در دسترس نیست.

هم‌زمان رامیار ابوبکری، برادر ۱۶ ساله و دادخواه زانیار ابوبکری، به همراه سیاوش سلطانی پسر کبری شیخه‌سقا از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در مهاباد، با توسل به خشونت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی حین بازداشت این دو شهروند، اعضای خانواده‌ها از جمله پدر و مادر زانیار ابوبکری را مورد «ضرب و شتم» قرار داده‌اند.

تا زمان تنظیم این خبر، اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و محل نگهداری این دو عضو خانواده دادخواه در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده‌های آنها در این رابطه بی‌نتیجه مانده است.

زانیار ابوبکری، جوان ۲۱ ساله اهل مهاباد ۵ آبان ۱۴۰۱ در نزدیکی فلکه سیمرغ این شهر توسط نیروهای حکومتی با اسلحه کلاشینکف از پشت هدف تیراندازی قرار گرفت و جان باخت.

کبری شیخه‌سقا، شهروند ۵۲ ساله و اهل مهاباد، ۵ آبان ۱۴۰۱ در خیابان ملاجامی این شهر با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد. گلوله جنگی به گلوی او برخورد کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.