سهیلا گلستانی، بازیگر «دانه انجیر معابد»، نامزد جایزه بهترین بازیگری «آسیاپاسیفیک» شد

چهارشنبه, 25ام مهر, 1403
اندازه قلم متن

سهیلا گلستانی، دانه انجیر معابد، بازیگری، مهسا امینی، اعتراضات سراسری

ایران وایر

سهیلا گلستانی، بازیگر ایرانی که به سبب حمایت از اعتراضات سراسری در داخل کشور تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارد، نامزد جایزه بهترین بازیگری «آسیاپاسیفیک» شد.

سهیلا گلستانی، بازیگر فیلم «دانه انجیر معابد» به کارگردانی محمد رسول‌اف، در حالی نامزد جایزه بهترین بازیگری «آسیاپاسیفیک» شد که در داخل کشور با فشار نیروهای امنیتی روبه‌رو است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از فشارهای امنیتی که به بازیگران و عوامل فیلم «دانه انجیر معابد» در داخل کشور وارد شده‌است، حضور خانم گلستانی برای شرکت در مراسم اهدای جوایز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سهیلا گلستانی در زمان اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا امینی، با انتشار یک ویدئوی اعتراضی به همراه تعدادی از هنرمندان تئاتر، با لباس‌های سیاه مقابل دوربین حاضر شدند و زنان هنرمند بدون حجاب اجباری اجرا کردند تبدیل به چهره‌ای محبوب در فضای مجازی شد.

محمد رسول‌اف، کارگردان فیلم «دانه انجیر معابد» پس از ‌آن که توسط جمهوری اسلامی به هشت سال زندان محکوم شد، به ناچار از ایران گریخت.

او پس از خروج مخفیانه از ایران «دانه انجیر معابد» را به طور رسمی در جشنواره کن فرانسه اکران کرد و جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

«دانه انجیر معابد» به طور مخفیانه و زیرزمینی در ایران فیلم‌برداری شد و محصول مشترک ایران، آلمان، و فرانسه محسوب می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.