وال‌استریت جورنال: سامانه‌های اس-۳۰۰ ایران در حملات اسرائیل «منهدم شد»

یکشنبه, 6ام آبان, 1403
اندازه قلم متن

سامانه روسی اس-۳۰۰ در تهران؛ عکس از آرشیو

سامانه روسی اس-۳۰۰ در تهران

روزنامه وال‌استریت جورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به جزئیاتی از حملات بامداد شنبه اسرائیل به اهدافی در ایران پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، در حمله بامداد شنبه بیش از ۱۰۰ هواپیمای اسرائیلی شرکت داشتند و ۲۳ سایت در ایران هدف قرار گرفت.

وال‌استریت جورنال به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشته است که ایران قبل از این حمله چهار سامانه موشکی اس-۳۰۰ در اختیار داشت که پیشرفته‌ترین آنها در اختیار پدافند هوایی تهران بود اما «همه آنها منهدم شدند».

ایران درباره جزئیات حملات اسرائیل و نحوه مقابله با آن سکوت کرده و تنها ستادکل مشترک نیروهای مسلح گفته است که هواپیماهای اسرائیلی «از آسمان عراق» تعدادی موشک «به سمت برخی از رادارهای مرزی در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف استان تهران» شلیک کردند اما «خسارت محدود و کم‌اثری» وارد شد.

روزنامه وال‌استریت جورنال همچنین به نقل از مقام‌هایی آمریکایی گزارش داده که در حملات اسرائیل تاسیسات مربوط به موشک‌های بالیستیک ایران نیز هدف قرار گرفتند و «آسیب‌هایی به توانایی تولید آن وارد شد که بازیابی آن ممکن است سال‌ها طول بکشد».

پیش از این شمار دیگری از رسانه‌های بین‌المللی، از جمله اکسیوس، رویترز و نیویورک تایمز، نیز به جزئیاتی از «حملات دقیق» اسرائیل به تاسیسات موشکی و راداری ایران پرداخته بودند.

به نوشته وال‌استریت جورنال، پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، توانست اسرائیل را ترغیب کند حمله به تاسیسات هسته‌ای و زیرساخت‌های نفتی ایران را کنار بگذارد، اسرائیل با وجود محدود کردن اهداف، در عین حال «ضربه‌ای سنگین» به ایران وارد کرد.

ایران هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.