هشدار دانشگاه سپاه پاسداران در مورد مواضع ‘برخی مسئولان’ در سیاست خارجی

سه شنبه, 12ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

sepah

دانشگاه امام حسین، وابسته به سپاه پاسداران ایران، با صدور دومین بیانیه در زمینه سیاست خارجی در کمتر از ۵ روز، به انتقاد از مواضع خارجی “برخی از دوستان انقلاب و مسئولین جمهوری اسلامی” پرداخت.

در بخشی از این بیانیه به “ساده اندیشان در هر کسوت و سمتی هستند” هشدار داده شده که “تا دیر نشده به خط واقعی مردم که همان خط اصیل اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله است بازگردند و دنیا و آخرت خود را تباه نسازند.”

“دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه جامع امام حسین” روز پنج‌شنبه گذشته هم با صدور بیانیه‌ای “نارضایتی عمیق خود را از تداوم مذاکراتی که با اهرم تهدید نظامی و تحریم اقتصادی انجام می‌شود” اعلام کرده و خواستار “معلوم شدن نقطه‌ پایانی برای مذاکرات بی‌نفع و پرضرر با دولت ظالم و مستکبر آمریکا از سوی دولت” شده بودند.

صدور دو بیانیه شدیداللحن به فاصله زمانی کوتاه در ارتباط با سیاست خارجی کشور، در سابقه دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران اقدامی کم سابقه محسوب می شود.

در بیانیه جدید دانشگاه امام حسین، به کسانی که “خطوط راهبردی اداره جمهوری اسلامی را با شبهات نظری یا عملی مواجه کنند” و “منافقانه، ادبیات لیبرالی را در پوستهٔ کلمات و جملات انقلابی مطرح سازند” هشدار داده شده که “از چشم بیدار پاسداران انقلاب اسلامی دور نیستند”.

در این بیانیه، در توضیح روش مقابله با چنین افرادی آمده است: “مبارزه و مقابله با شبهات نظری، بدواً با پاسخ‌های کارشناسانه و فنی نظری و مبنایی مواجه خواهد شد؛ اما اگر شبهه‌افکنی عنودانه و لجوجانه منجر به خدشه و تهمت بر صورت نیکوی جمهوری اسلامی و قامت رشید ملت ایران شود، برخورد ملت ایران با چنین افراد انقلابی خواهد بود.”

دست اندرکاران دانشگاه امام حسین، در بیانیه خود به انتقاد از کسانی پرداخته اند که “چند سالی است در جامعه و فضای سیاسی و علمی-دانشگاهی کشور… مردم را پشت کرده و پشیمان از ارزش های انقلابی-اسلامی خود می‌دانند و خواستار لحاظ کردن این تغییر دیدگاه، در راهبری عمومی کشور، توسط مقام معظم رهبری هستند”.

نویسندگان بیانیه، در جای دیگر با مخاطب قرار دادن مستقیم “مسئولین ارشد سیاسی-اقتصادی دولت یازدهم” از آنان خواسته اند “مراقب باشند تا در اظهارات خود، به گونه‌ای سخن نگویند که مردم احساس کنند، میان پیگیری عزت بین المللی و اقتدار اسلامی ملت و دولت، نوعی تناقض و عدم امکان اجتماع وجود دارد”.

این نویسندگان، همچنین تاکید کرده اند که “بعضی از ساده اندیشان” در ارتباط با پرونده هسته ای و تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران “بر خلاف نص بین اصول بنیادین امام در سیاست خارجی، معتقد به نوعی تقیه در ابراز مخالفت و اعتراض به ساختارهای ظالمانه بین المللی و جنایت‌های روزمره اسرائیل، آمریکا، عربستان و امثالهم هستند”.

در ادامه بیانیه آمده است: “برخی از دست اندرکاران نیز برای فرار از مسئولیت، با استناد به خاطره‌ها و مشاهدات خصوصی خود، خواستار حذف یا محدود شدن چنین موضعی در جایگاه ولی فقیه و ائمه جمعه حفظهم الله تعالی هستند.”

دانشگاه جامع امام حسین، تحت ریاست سرتیپ محمدرضا حسنی قرار داد که منصوب محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران است.

بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران، از مدرسان دانشگاه امام حسین هستند و اخیرا محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه نیز به جرگه مدرسان این دانشگاه پیوسته است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.