دستگیری شهریار سیروس، هنرمند و نقاش بهایی

پنجشنبه, 11ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

cyrus

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر روز سه شنبه ۹ تیرماه، یازده تن از مامورین وزارت اطلاعات با مراجعه به کلاس‌های هنری شهریار سیروس، شهروند و هنرمند بهایی، محل کار و هم‌چنین خانه پدری او را تفتیش کردند.

براساس این گزارش این ماموران پس از ضبط وسایل شخصی آقای سیروس نظیر کامپیوتر، کتاب‌ها، مجلات و دست نوشته‌ها، وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

لازم به ذکر است که در زمان بازداشت علی‌رغم درخواست خانواده این هنرمند بهایی، مأمورین از ارائه حکم بازداشت و تفتیش خودداری کرده و اعلام کردند که فقط حکم را به رویت خود آقای سیروس خواهند رساند.

«شهریار سیروس» از سال ١٣٧٠، نقاشی را به صورت حرفه‌ای نزد اساتیدی چون «آیدین آغداشلو»، «روئین پاکباز» و «احمد وکیلی» آموخته و مطالعات و تحقیقاتی در زمینه فلسفه و تاریخ هنر به موازات مهارت در تکنیک‌های نقاشی انجام داده که حاصل آن چند مقاله تحت عناوین «هنرهای برگرفته و فرهنگ جهانی» و «هنر در آستانه هزاره سوم» می‌باشد که در مجله هنر ایران به چاپ رسیده است. در کنار این فعالیت‌ها ده‌ها مقاله از او در سایت‌های مختلف منتشر شده است.

این هنرمند غیر از نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی و حضور در «سومین بینال نقاشان ایران» بیش از ۱۰ سال است که در رشته‌های طراحی، نقاشی، تاریخ هنر، کمپوزیسیون و مبانی هنرهای تجسمی و مبانی فلسفه هنر به تدریس مشغول می‌باشد.

آخرین تجربه نقاشانه او استفاده از آکریلیک بر کاه‌گل بوده که در آن فضاهای روستاهای کویری ایران را به تصویر کشیده است.
منبع: سحام


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.