تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری کارگران و عدم پرداخت ماه ها حقوق، حق بیمه و مطالباتشان

یکشنبه, 20ام دی, 1394
اندازه قلم متن

tatili

تعطیلی ۲۵۰ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد و بیکاری ۳۳۰۰ کارگر!

رکود سبب تعطیلی ۲۵۰ واحد تولیدی و بیکار شدن ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر واحدهای تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

کمبود نقدینگی و رکود اقتصادی سبب ایجاد مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور شده و این رکود اقتصادی دامن واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز گرفته است.

راکد بودن و تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد سبب بیکار شدن تعداد بسیاری از کارگران شده و متأسفانه این تعطیلی کارگران بسیاری را در این استان خانه نشین کرده است.

رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی سبب تعطیلی یک سوم واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد شده و متأسفانه این رکود نان را از سفره کارگران بسیاری در این استان گرفته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: متأسفانه وجود برخی مشکلات سبب تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی در این استان شده است.

داریوش دیودیده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳۰ واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: در حال حاضر یک سوم واحدهای تولیدی در این استان تعطیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳ درصد از واحدهای تولیدی تعطیل و ۶۷ درصد از واحدهای تولیدی فعال هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود مشکلات اقتصادی در کشور از مهمترین مشکلات تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان بوده است.

دیودیده افزود: کمبود نقدینگی، کمبود منابع مالی و بانکی و رکود اقتصادی از عوامل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان سبب بیکار شدن تعداد بسیاری از کارگران این واحدها شده است.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد از واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است، افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان، بیکار شدن ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر را به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به عوامل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان اشاره کرد و گفت: رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی و کمبود منابع مالی از مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان است.

حسینی با تأکید بر اینکه فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل شده در کهگیلویه و بویراحمد در گرو حمایت مسئولان بوده است، افزود: از بین بردن مشکل کمبود نقدینگی و منابع مالی و تسهیل در تسهیلات میتواند سبب فعال شدن واحدهای تولیدی در استان شود.

وی گفت: ما مرتب از واحدهای تولیدی در سطح استان بازدید و به صورت کارشناسی گزارشی از مشکلات آنها به ویژه تأمین نقدینگی آنها تهیه و این گزارشها را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان مطرح میکنیم.

حسینی تصریح کرد: فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان میتواند برای ۳ هزار و ۳۰۰ کارگری که بیکار شدهاند، اشتغال ایجاد کند.
بخشی ازیک گزارش تسنیم بتاریخ۱۹دی

***
عدم پرداخت ماه ها حقوق، حق بیمه و مطالبات کارگران کارخانه فولاد البرز تاکستان!

کارگران کارخانه فولاد البرز تاکستان از تعویق بیش از شش ماه حقوقشان خبر میدهند.

به گزارش۱۹دی ایلنا،این منابع کارگری گفتهاند کارخانه فولاد البرز که در زمینه تولید انواع میلگرد در شهرستان تاکستان استان قزوین فعالیت دارد حدود ۲۰۰کارگر قرار دادی دارد که هر ماه حقوقشان با تاخیر پرداخت میشود.

این کارگران با بیان اینکه معوقات مزدی کارگران رسمی کارخانه بیش از شش ماه است، افزودند: فعالیت این واحد صنعتی از ابتدای فصل پاییز متوقف شده بود و به تازگی مطالبات مربوط به خرداد ماه کارگران توسط کارفرما در هفته گذشته پرداخت شده است.

همچنین برپایه این اطلاعات در خصوص معوقات بیمهای کارگران رسمی و قراردادی کارخانه فولاد البرز نیز گفته میشود: بخشی از مشکلات کارگران مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه توسط کارفرماست که باعث شده تا سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران خودداری کند.

به گفته کارگران این کارخانه علاوه بر مزد معوقه، بابت بخشی از عیدی سال ۹۳ و حق بن سالهای، ۹۳ و ۹۴ نیز طلبکارند.

به گفته کارگران فولاد البرز، بیتوجهای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه آنها باعث شده است تا حدود ۶۰ نفر از کارگران به اداره کار ودر نهایت سایر مراجع قضایی شکایت کنند و در همین رابطه حتی حکم توقیف برخی اموال کارخانه برای تعدادی از کارگران صادر شده است.

***
تاخیر درپرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری اسلامیه!

۵۵ کارگر شهرداری اسلامیه در خراسان جنوبی تا سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

به گزارش۱۹دی ایلنا،منابع خبری در خراسان جنوبی از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران خدماتی شهرداری اسلامیه خبر میدهند.

به نقل از این منابع خبری، این کارگران که تعدادی از آنها پیمانی و تعدادی دیگر شرکتی هستند، در بخشهای مختلف شهرداری اسلامیه مشغول به کار هستند و از یک تا سه ماه معوقات مزدی دارند.

از قرار معلوم تعداد این کارگران ۵۵ نفر است و در بخشهای خدماتی شهرداری اسلامیه مشغول به کار هستند.

به گفته این منابع، برخی از این کارگران بابت دستمزد و تعدادی دیگر بابت مزایا و اضافه کار از شهرداری و شرکتهای زیرمجموعه آن طلبکارند.

اسلامیه در بخش مرکزی شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی واقع شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.