بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بمناسبت محکومیت ۴ روزنامه نگار به حبس های طولانی

یکشنبه, 12ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

logosazemanha

سرکوب روزنامه نگاران و دگراندیشان مانع از روند رو به زوال نظام جمهوری اسلامی نمی شود

محکومیت اخیر ۴ روزنامه نگار به حبس های بین ۵ تا ۱۰ سال آن هم به جرم اتهاماتی واهی و نخ نما شده از سوی بیدادگاههای تحت سلطه نیروهای امنیتی، بار دیگر نشان داد که خصومت جمهوری اسلامی با آزادی های فردی و اجتماعی و گردش آزاد اطلاعات را پایانی نیست و انتظار اینکه روزی آزادی بیان در زیر سیطره این نظام به یک حق عمومی مبدل شود خیالی خام است.

از جمله مصائبی که همواره گریبان ملت ما را گرفته است، ملزم شدن نیروهای امنیتی برای یافتن مصداق هایی برای بیانات مداوم و بی پایه و اساس رهبر جمهوری اسلامی است. جامعه سرکوب شده ایران بارها و بارها این روند تلخ و ظالمانه را تجربه کرده و نویسندگان و روزنامه نگاران بی پناه و مستقل ایرانی همواره زخم آن را بر تن خود احساس کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که با نقد حاکمیت، اطلاع رسانی و آزاداندیشی از سوی شهروندان به گونه ای عام و در مورد روزنامه نگاران به شکل خاص دشمنی مطلق دارد. زیرا فراگیری این روند، منتهی به آگاهی بخشی عمومی می شود و متعاقب آن تغییرات اجتماعی صورت می پذیرد. ابلاغ احکام سنگین، وحشیانه و غیر انسانی دادگاههای فرمایشی بر علیه روزنامه نگاران موید همین نکته است.

در محکومیت هایی که اخیرا علیه روزنامه نگاران اعمال شد (آفرین چیت ساز ۱۰ سال، داوود اسدی و احسان صفرا زایی هر کدام ۵ سال و احسان مازندرانی ۷ سال حبس) بخوبی می توان نشانه های مصداق یابی بر اساس شعارهای بی پایه و اساس و مغایر با منافع ملیِ رهبر نظام مستبد را مشاهده کرد. آن زمان که علی خامنه ای از پروژه نفوذ سخن راند تقریبا همگان اطمینان داشتند که بزودی تعدادی دیگر از آزاد اندیشان و روزنامه نگاران بازداشت و سرکوب خواهند شد و نیروهای امنیتی وابسته به اقلیت حاکم، برای اثبات تئوری متوهمانه رهبر نظام، سناریوی کودکانه ای با قربانی کردن اندک روزنامه نگاران مستقل یاقی مانده در کشور که مجاز به کار هستند را به نمایش در می آورند تا ضمن شکنجه و محکوم کردن آنها، نشان دهند که دَرِ خودکامگی حکومت مستبد دینی در ایران همچنان بر همان پاشنه می چرخد.

ما سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج کشور ضمن اینکه احکام صادره علیه روزنامه نگاران آزاد اندیش را بشدت محکوم میکنیم، خواستار آزادی بی قید و شرط این فرزندان میهن و نیز آزادی دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی از زندانهای نظام سرکوبگر حاکم بر کشور هستیم. ما بر این باوریم که اوجگیری مجدد مجازات های غیر انسانی علیه روزنامه نگاران ایرانی و سرکوب زنان و مردان اهل قلم برای جلوگیری از روند رو به زوال نظام حاکم چاره ساز نخواهد بود.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر اول مه ۲۰۱۶
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.