احضار جعفر عظیم زاده به دادگاه، سه روز پس از آزادی موقت

سه شنبه, 15ام تیر, 1395
اندازه قلم متن
جعفر عظیم زاده، پیش و پس از اعتصاب غذا

جعفر عظیم زاده، پیش و پس از اعتصاب غذا

بر اساس این احضاریه او باید فردا صبح، سه شنبه ۱۴ تیرماه در شعبه چهار بازپرسی دادگستری شهرستان ساوه حاضر شود.

جعفر عظیم زاده فعال کارگری، روز پنج‌شنبه ۱۰تیر ماه ۹۵ پس از ۶۳ روز اعتصاب غذای خود را شکست و خانواده‌اش او را از بیمارستان ترخیص کردند. این احتمال داده شده بود که این فعال کارگری به دلیل نامساعد بودن وضع جسمی‌اش با تصمیم خانواده در بیمارستان دیگری بستری شود.

احضار او به بازپرسی در شرایطی است که به جعفر عظیم‌زاده قول اعاده دادرسی و رسیدگی عادلانه به پرونده و مرخصی قابل تمدید داده شده است.
از جمله خواسته‌های او در اعتصاب غذا می‌توان به رفع اتهام‌های امنیتی از پرونده فعالان صنفی، اعتراض به دستمزدهای زیر خط فقر کارگران و رفع ممنوعیت برگزاری برنامه مستقل در روز جهانی کارگر اشاره کرد.

دو طول زمان اعتصاب سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نسبت به در خطر بودن جان جعفر عظیم‌زاده هشدار داده بود. این سازمان مدافع حقوق بشر با اشاره به بیهوشی سه روز پیش او در بیمارستان بر اثر ضعف ناشی از دو ماه اعتصاب غذا و واکنش دادستانی تهران، از مقامات ایران خواسته بود تا او را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.

همچنین در همین دوران، اتحادیه‌های کارگری مانند اتحادیه سراسری فرانسه (س‌ژ‌ت) از عظیم‌زاده حمایت کردند. به علاوه، ۴۰ اندیشمند و فعال سیاسی و کارگری از جمله نوآم چامسکی، میثاق پارسا، الکس کالینیکوس، الکس گوردن و جان ریس با انتشار بیانیه‌ای با عظیم‌زاده اعلام همبستگی کردند.

جعفر عظیم‌زاده دهم اسفندماه ۹۳ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به پنج سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. او روز یک‌شنبه ۱۷ آبان سال ۹۴ برای تحمل حکم خود راهی زندان اوین شد.

عظیم‌زاده از هماهنگ‌کنندگان طومار ۴۰ هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به شش سال حبس محکوم شده است.

از: رادیو زمانه

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.