موج جدید اعدام ها در ایران را محکوم می کنیم!

یکشنبه, 24ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

edam

در دو هفته ای که گذشت، در جمهوری اسلامی ایران حداقل بیست و هشت نفر به چوبه های دار و جوخه های اعدام سپرده شدند. یکی از اعدام شدگان جوانی بودکه به هنگام “ارتکاب جرم ” کمتر از هجده سال داشت.

«مقامات قضائی» جمهوری اسلامی جرم آنها را «سلفی و تروریست بودن ، اقدام علیه رژیم ،جاسوسی، قاچاق مواد مخدر و لواط » اعلام کرده است. بدین ترتیب در جمهوری اسلامی ایران تقریبا میتوان با قاطعیت گفت که هر اقدا م ” خلاف قانونی” در خود نطفه محکومیت به اعدام را در خود دارد . این را از می توان به آسانی از تنوع اتهامات نتیجه گرفت . دستگاه اعدام ، شکنجه و زندان رژیم اسلامی هرگز در چند دهه اخیر با چنین شدت و حدتی عمل نکرده است . این نیز بخشی از کارنامه “دولت امید و تدبیر ” است .

اگر تا پیش ازین طرفداران آشکار و پنهان این رژیم خود را پشت استدلالی که “تقصیر” را به گردن قوه قضاییه می انداخت ، پنهان می کرد، این بار با به میدان آمدن وزارت امور خارجه و دفاع این نهاد از این اعدامها جایی برای “توجیه و تبرئه “های ساختگی باقی نمی ماند. . کل این نظام و دولت بر پایه اعدام و جنایت و کشتار بنا شده است.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی درایران – پاریس، با تمام نیرو این احکام اعدام جنایتکارانه را محکوم کرده و از همه هموطنان آزاده و نهادهای مدافع حقوق بشر و آزادیهای سیاسی و مدنی درخواست میکند که بر علیه این موج پایان ناپذیر اعدام در ایران به کارزاری پیگیر دست زنند . نباید اجازه داد که ماشین شکنجه و اعدام این رژیم با استفاده از فضای جنگی و ملتهب خاورمیانه این چنین آسوده به اقدامات خونریز خود ادامه دهد.

مجازات اعدام را لغو کنید!
زنده باد آزادی!
زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران – پاریس
یکشنبه ، چهاردهم اوت ۲۰۱۶


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.