بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور در پشتیبانی از جنبش اعتراضی در ایران

دوشنبه, 11ام دی, 1396
اندازه قلم متن

ملت شریف ایران، جوانان غیور و میهن پرست

تجمعات اعتراضی شما که فریاد خروش و خشم ملتی را برعلیه نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته، در همین چند روز چنان رسا بوده که انعکاس آن در سراسر جهان پیچیده است. اکنون جهانیان میدانند که کف مطالبات ملت ایران چیزی کمتر از گذار از نظام جمهوری اسلامی نیست؛ همه مشاهده میکنند که این بار تجمعات و تظاهرات شما دامنه دارتر و از نظر خواست و مطالبات بسیار گسترده ‌‌تر و عمیق تر از گذشته نمود پیدا کرده است. این اولین بار است که میتوان همه اقشار و طبقات جامعه را در میان صفوف معترضین مشاهده کرد. همه اقوام و ادیان در این تظاهرات حضور دارند و از این طریق یک اراده و اتحاد ملی را علیه کلیت نظام به غایت فاسد، عاجز و ناتوان در حل مشکلات کشور را نشان میدهند. اکنون دنیا میداند این اعتراضات علیه حکومت جمهوری اسلامی بخاطر چیست. بدین خاطر است که گوشزد می نمایید، انسان ایرانی از حد اقل نیازهای بشری یعنی هوای سالم، آب آشامیدنی سالم، نان با قیمت مناسب، اشتغال، بهداشت و بیمه های بازنشستگی و درمانی نیز برخوردار نیست. و از این نیز مهم تر: جهان میداند، علت اصلی اعتراضات شما قطع امید کامل از حال و آینده حکومتی است که در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ناتوانی خود را به اثبات رسانده و سرنوشت محتومی دارد. سالهاست با نهایت صبر و بردباری در این انتظار بوده اید که سران حکومت بجای سوریه، غزه و لبنان و یمن و عراق میلیاردهای ناشی از فروش نفت را صرف اقتصاد ورشکسته مملکت، رشد آموزش و پرورش و برنامه های عمرانی نمایند. سالهاست مشاهده میکنید رژیم جمهوری اسلامی هیچگونه راه حلی برای برون رفت از بحرانهایی که خود مسبب آن بوده است، ندارد و هیچگونه امیدی هم به بهبود آن در آینده نیست. بازتاب وسیع جنبش خودجوش شما به جهانیان نشان داد که دیگر حاضر نیستید بیش از این تحقیر و توهین های این حکومت را تحمل نمائید. مبارزات مسالمت آمیز و مدنی شما نشان میدهد که بخوبی میدانید تخریب و آتش سوزی اماکن نمیتواند روش مبارزه سیاسی برای دسترسی به حقوق و آزادی های همگانی باشد.

مبارزات شما میتواند زمینه ساز یک همبستگی ملی برای تحقق حقوق ملت باشد سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور همه توان خود را بکار خواهد بست تا با انعکاس مبارزات مسالمت آمیز شما و مطالباتی را که مطرح میکنید زمینه یک همبستگی بین المللی را برای حمایت از شما فراهم نماید. زیرا همانطور که به خوبی میدانید، فروپاشی این حکومت نباید به هیچوجه به فروپاشی کشور ما ایران منجر شود. دنیا باید قبول کند که خواست مردم ایران بر خلاف جمهوری اسلامی نائل شدن به جدایی دین از حکومت، آزادی و حکومتی بر مبنای یک دموکراسی پارلمانی است که بنیاد آن بر اعلامیه جهانی حقوق بشر نهاده شده باشد.

پاینده ایران

زنده باد ملت ایران

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۱۰ دیماه ۱۳۹۶ برابر ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۳ نظر

  1. حدود چهل سال است که حاکمیت واستبداد دینی در ایران با ایجاد محیط رعب و وحشت,بگیر وبندها, زندان وشکنجه وکشت وکشتار ها همه گونه راهای اعتراض و بیان ازاد را برای مردم سد کرده است. اینک مردم ایران از پیر وجوان به ستوه امده اند.اعتراضات گسترده اخیر نمونه ای است از خشم وجوشش مردمی که دیگر نه میتوانند ونه میخواهند این حکومت استبداد دینی را تحمل نمایند. خواست جبهه ملی ایران برای تجمع در روز چهاردهم اسفند ما ه یک خواست منطقی وناشی از حقوق مدنی واجتماعی است که حاکمیت جمهور ی اسلام باید به ان تن در دهد.بنده به عنوان یک ایرانی که اجبارا در خارج از وطن زندگی می کنم از این خواست جبهه ملی ایران پشتیبانی می کنم وبرای دست اندرکاران ان موفقیت و پیروزی را ارزو مندم. علی گوشه.

  2. مطلب به شکل دیگری در بیانیه آمده است: مبارزات مسالمت آمیز و مدنی شما نشان میدهد که بخوبی میدانید تخریب و آتش سوزی اماکن نمیتواند روش مبارزه سیاسی برای دسترسی به حقوق و آزادی های همگانی باشد.

  3. سلام،

    ایکاش می نوشتید از تخریب و آتش زدن و پاره کردن بشدت خود داری کنید تا هم جمهوری ولایی نتواند اعتراضات را بهانه سرکوب وابستگی به خارج قرار دهد و هم به کشورهای خارجی که چشم به تجزیه ایران دوخته اند نشان دهید که دستمایه آرزوها و نقشه های آنان نیستید.