بازداشت غیرقانونی و آزادی پرحاشیه عضو شورای اسلامی روستای فارسی / تصاویر

شنبه, 5ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

بازداشت غیر قانونی یکی از اعضای شورای اسلامی روستانی فارسی از توابع استان هرمزگان باعث تجمع و اعتراضات مردمی شد. در پی این اعتراضات و با دخالت مسئولان شورای تامین فرد بازداشت شده آزاد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز نیروهای انتظامی با مراجعه به منزل “خالد غانم” از فرهنگیان و اعضای شورای اسلامی روستای فارسی با استفاده از خشونت و گاز اشک آور او را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

پس از انتشار خبر بازداشت این عضو شورا، مردم معترض به دستگیری وی بخصوص نحوه دستگیری که توام با خشونت و ایجاد آسیب به سایر اعضای خانواده آقای غانم بود دست به تجمع زدند.

تعدادی از مسئولان قضایی و تامین شهرستان با حضور در میان مردم معترض بازداشت صورت گرفته را غیرقانونی دانستند و مدعی شدند در تماس با معاون وزیر کشور این بازداشت غیرقانونی و اعتراضات مردمی مطرح شده است و بر این اساس آقای غانم تا ساعتی دیگر آزاد خواهند شد.

پیرو این وعده، آقای غانم بعدازظهر امروز از بازداشتگاهی در شهر لامرد آزاد شد و به محل سکونت خود بازگشت، وی مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

لازم به ذکر است الحاق پنج روستا از استان هرمزگان منجلمه روستای فارسی به استان فارس موجب تنش های متعددی در این منطقه شده است. احتمالا بازداشت آقای غانم توسط ماموران شهرستان لامرد بر همین اساس بوده باشد.

در ادامه تصاویر آزادی آقای غانم و استقبال مردمی از وی را مشاهده میکنید.

۱

۲

۳

۴ ۵

۱۰


۷

۸

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.