عبدالله بزرگ‌زاده با قرار وثیقه آزاد شد

دوشنبه, 19ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – عبدالله بزرگ‌زاده، فعال مدنی که در پی حضور در تجمعی اعتراضی در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بود، با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله بزرگ‌زاده، فعال مدنی با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

یک منبع نزدیک به این فعال مدنی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای عبدالله بزرگ‌زاده که چندی پیش در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بود، با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شد”.
عبدالله بزرگ‌زاده در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۷ در تجمع مدنی حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان منتقل شد.

این تجمع در پی فراخوان‌هایی در شبکه‌های مجازی برای پرسشگری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در خصوص ناامنی‌های اخیر این شهر پس از آن شکل گرفت که مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور این شهر خبر از تجاوز به ۴۱ دختر توسط یک باند دارای زر و زور خبر داد.

سپاه پاسداران تیر‌ماه سال جاری از بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های رسانه‌های خارجی خبر داده بود و ویدیویی از اعترافات عبدالله بزرگزاده و ۶ نفر از افرادی که پس از تجمع روز یکشنبه ۲۷ خردادماه در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بودند، منتشر کرد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۳ تیر‌ماه سال جاری منتشر کرد خواستار آزادی این فعال مدنی شده بود.

همچنین پیشتر نیز بیش از یکصد فعال مدنی و مدافع حقوق بشر شناخته شده با انتشار بیانیه‌ای این رفتار دستگاه امنیتی را محکوم کرده و “خواهان آزادی فوری عبدالله بزرگزاده، شناسایی و مجازات متجاوزین به زنان و دختران و حمایت از قربانیان تجاوز در این منطقه” شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.