اعلام حمایت‌‌‌ از لردگان؛ استاندار چهارمحال‌ اعتراضات را به «ضدانقلاب» نسبت داد

شنبه, 13ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

راه‌پیمایی گروهی از مردم ایلام در حمایت از معترضان لردگان

راه‌پیمایی گروهی از مردم ایلام در حمایت از معترضان لردگان

در پی به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها در شهر لردگان، عصر شنبه ۱۳ مهر تجمعاتی حمایت‌آمیز در برخی از شهرهای ایران برگزار شد؛ همزمان استاندار چهارمحال و بختیاری اعتراض‌های روز شنبه در لردگان را به «ضدانقلاب» و «خرده‌جریانی پیچیده» نسبت داده است.

در جریان اعتراض‌های روز شنبه در لردگان، معترضان به ساختمان‌های فرمانداری، دفتر امام جمعه و خانه بهداشت حمله کردند و بخش‌هایی از این مراکز را آتش زدند.

به دنبال انتشار اخبار اعتراض‌های لردگان، در چند شهر دیگر ایران راه‌پیمایی‌هایی در حمایت از این اعتراضات برگزار شد.

بنابر ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، شماری از مردم اصفهان عصر شنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی، در حال عبور از سی‌وسه پل این شعارها را سر دادند: «هموطن با غیرت/ حمایت، حمایت»؛ «وزیر بی‌لیاقت/ نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»؛ «بپاخیز دلیران، جانم فدای ایران»؛ «بختیاری می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»؛ «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران».

گزارش‌هایی نیز از راه‌پیمایی در ایلام و برخی دیگر از شهرهای ایران منتشر شده است.
 

با این حال اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، مدعی شده است در اعتراض‌های لردگان «اهالی چنار محمودی حضور نداشتند»، «تعدادی هم از خارج از استان آمده بودند» و مردم لردگان «توطئه ضدانقلاب را عقیم گذاشتند».

وی در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران با ادعای اینکه در اعتراض‌های لردگان «یک خرده‌جریان ضدانقلاب» در بین معترضان «کشف شد که مسلح هم بودند»، حمله به فرمانداری، دفتر امام جمعه و ساختمان بهداشت و درمان لردگان را به همین «جریان ضدانقلاب» نسبت داد و گفت: یکی از دستگیرشدگان «فرزند یکی از سرشناس‌های ضدانقلاب خارج‌نشین است». …

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.