خانه سینما پلمپ شد / تجمع سینماگران در مقابل ساختمان خانه‌ی سینما

سه شنبه, 25ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

cinema

در پی پلمپ شامگاه گذشته ۲۴ تیر ماه ساختمان خانه سینما واقع در خیابان بهار از سوی وزارت ارشاد، سینماگران امروز ۲۵ تیر ماه به آنجا رفتند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،جمعی از اهالی سینما در پی پلمپ خانه‌ی سینما در خیابان بهار صبح ۲۵ تیر ماه مقابل این خانه جمع شده‌اند.

هنرمندانی چون رضا کیانیان، کمال تبریزی، محمد علی سجادی، رخشان بنی‌اعتماد، محمد علی طالبی، عبدالحسن برزیده، سیامک شایقی، محمدرضا هنرمند، پیروز کلانتری، جعفر صانعی‌مقدم، بیژن میرباقری،عزیزالله حمیدنژاد،مازیار میری، محسن امیر یوسفی، امیرشهاب رضویان، آناهید آباد، زینت‌رضا،امیر اثباتی، حسین معززی‌نیا، جواد نوروزبیگی، سیروس الوند، محسن خان‌جهانی، محمدرضا موینی، کامران ملکی، بهمن اردلان، حبیب رضائی، همایون اسعدیان، رویا تیموریان، غلامرضا موسوی، مسعود رایگان، محمد سریر، کیوان کثیریان، منوچهر محمدی و محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما …. در مقابل ساختمان پلمپ شده‌ی خانه‌ی سینما جمع شدند.

اعتراض شدید علیرضا داودنژاد کارگردان سینما

علیرضا داودنژاد با اعتراض شدید به پلمپ خانه سینما گفت: نمی‌خواهم بدبینانه حرف بزنم ولی باید فرض کنیم یک جریان نفوذی جاسوس وطن‌فروش و خائن در ایران است که قصد دارد ملت ایران از تولید کالاهای فرهنگی عاجز شود.

وی که به‌شدت عصبانی بود، ادامه داد: اربابان این جماعت جاسوس وطن‌فروش چاره‌ای جز این ندارند که خودشان را در ظواهر شرعی نشان دهند و بار دیگر این مملکت را به سمت منافع استکبار برگردانند.

او گفت: این جریان کاری می‌کند که بازار کالاهای فرهنگی در کشور منهدم شود. ما می‌بینیم که این همه پول در این مملکت ریخته ولی چرا کسی در امور موسیقی یا سینما پول خرج نمی‌کند، چون شرایط را ناامن کرده‌اند و نظام تولید را از هم پاشیده‌اند.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه امروز چیزی به اسم نظام کالاهای فرهنگی وجود ندارد‌، گفت: نظام تولید منهدم شده و در سینما نظام توزیع هم منهدم شده است. به جای اینها می‌بینیم بازار سیاه قاچاق‌، سرقت و نمایش‌های غیرقانونی همه مملکت را گرفته است و می‌بینم حاصل کارم را در پیاده‌رو می‌فروشند، آن هم در شرایطی که پلیس هم هست ولی چرا جلو آن را نمی‌گیرند؟ چرا دیگر در شهرستان سی دی و دی وی دی نمی‌توانیم بفروشیم؟

داودنژاد ادامه داد: از سوی دیگر می‌بینیم مردم شب‌ها چهار ساعت پای جم تی وی می‌نشیند و در همین کانال‌های ماهواره‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های دوبله شده پخش می‌شود. کالاهایی که این قاچاق‌چی‌ها پخش می‌کنند، شماره تهران را دارد به همین دلیل می‌گویم که درب اینجا (خانه سینما) را کسی بسته که در جم تی وی، آگهی فلزیاب می‌دهد.

او در پایان گفت: نکته این است که یک عده می‌خواهند ما را خفه کنند و این کار را می‌خواهند، اینگونه انجام دهند که اصناف سینمایی وجود نداشته باشد چون بر امور نظارت می‌کنند.

آفتاب: طبق تایید مسوولان خانه سینما مبنی بر پلمپ این ساختمان،گفته می‌شود جامعه اصناف سینمای ایران که ۱۹ تیر ماه به نام خانه سینما در محل اتحادیه‌ی تهیه‌کنندگان مجمع عمومی برگزار کردند و هیات‌مدیره‌شان را به ریاست حبیب‌الله کاسه ساز تشکیل دادند،قصد دارند صبح امروز ۲۵ تیر ماه همان‌طور که از پیش وعده داده بودند، ساختمان خانه‌ی سینما را واقع در خیابان بهار تصرف کنند.

براساس همین گزارش،اصناف مختلف خانه‌ی سینما از اعضایشان دعوت کرده‌اند امروز ساعت ۸ صبح جهت حفظ خانه‌ی سینما در این محل تجمع کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی چالش‌های پیش‌رو خانه‌ی سینما وارد مراحل حساس‌تری شده است که خانه سینما برای برگزاری مجمع عمومی‌اش در تاریخ ۶ مرداد ماه در محل ساختمان بهار فراخوان داده است.

همچنین طبق دعوت هیات مدیره خانه سینما از روسای ۲۹ صنف سینمایی قرار بود،امروز بعداز ظهر ۲۵ تیر ماه روسای صنوف به خانه سینما در خیابان بهار بروند و درهای آن را باز کنند و در این مکان افطار کنند.

عسگرپور مدیرعامل خانه‌ی سینما در مصاحبه‌ی اخیرش با ایسنا تصرف خانه‌ی سینما را غیرقانونی دانست و پیش‌بینی کرد: چون عملیاتی که الان این دوستان در حال انجام آن هستند،عملیات معقول صنفی نیست و عملیاتی است که قرار بود در عرض دو سال انجام بدهند که بنا به دلایلی نتوانستند و می‌خواهند در عرض یک ماه انجام بدهند پس ممکن است بیایند در خانه سینما را هم بشکنند که قطعا، کار غیرقانونی انجام داده‌اند.

او همچنین گفت: اگر بخواهند اینگونه پیش بروند، ما بطور قطع و یقین یک جریان قضائی را پی می‌گیریم چون پرس‌وجوهایش را انجام دادیم، اگر بخواهند مکانی به نام خانه سینما را تصرف بکنند، ما مسیر کیفری را پیش می‌گیریم که این مسیر دیگر حقوقی نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.