محسن دعاگو: پردرآمدترین دولت تاریخ ایران را با بدهی تحویل می دهند

دوشنبه, 31ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

ma-gorosnehim

سایت ملیون ایران: اخیرا عصر ایران مصاحبه ای با حجت الاسلام محسن دعاگو را منتشر ساخته است که وی ضمن اینکه در بخش هائی از احمدی نژاد تعریف میکند، اما در بخشی که به وضعیت اقتصادی مربوط میشود انتقادات شدیدی را به  دوران ریاست جمهوری وی مطرح میکند.  از جمله اینکه  بزرگ‌ترین مشکل فضای هشت سال گذشته، اعتمادسوزی، ارزش ستیزی، دروغ سازی، دروغ پردازی، توهین و تهمت پراکنی، حریم و حرمت شکنی، تلاش شیطنت آمیز و .. بوده است. همچنین مطرح میسازد که “بازار ارز و طلا را با بی تدبیری و شیطنت سیاسی آشفته کردند و بالاخره اینکه به اندازه همه دولت‌های تاریخ ایران درآمد نفتی داشتند و هزاران میلیارد بدهکاری برآمده از هزینه های غیرمولد و غالباً غیرضروری را برای دولت اعتدال گرا به جا گذاشتند.

بخشی از این مصاحبه که مربوط به وضع  اقتصاد کشور میشود در زیر آمده است.

سوال عصر ایران: شما به رغم تعلق به جریان اصول گرایی از منتقدان سیاست های حاکم در سال های گذشته بوده اید. مهم ترین محور انتقادات شما چه مواردی است؟

محسن دعاگو: …حاکمیت تندروی بر بسترها و عرصه های و مناسبات ملی و تا حدودی بین المللی بزرگ‌ترین مشکل فضای هشت سال گذشته بود، اعتمادسوزی، ارزش ستیزی، دروغ سازی، دروغ پردازی، توهین و تهمت پراکنی، حریم و حرمت شکنی، تلاش شیطنت آمیز برای مخدوش سازی چهره دین، روحانیت، دینداران، دینداری و ولایتمداری، نمایش خلاف شرع و قانون و عرف اخلاق از رسانه های ملی در رقابت‌های انتخاباتی، توجه اندک به شایسته سالاری و عنایت ویژه به جناح مداری، فریبکاری، شعارپردازی و تخریب و تضعیف گرایی از ناهنجاری‌های نگران ساز و کم نظیر در هشت سال گذشته بود.

در حوزه اقتصاد، ثروتمندترین کشور به لحاظ ذخایر ارزی را به بدهکارترین کشور در پایان دوره هشت ساله تبدیل کردند و بر گرانی، تورم، بی ثباتی اقتصادی و غم و رنج مردم افزودند، در بستر مدیریت بی بهره از درایت، نظارت و تدبیر منحرفان فسادهای اقتصادی پرحجم، کم نظیر و نگران کننده مانند اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی پدید آمد و یکی از عوامل بزرگ تورم و گرانی و فشارهای اقتصادی روزافزون بر اقشار ملی را نمایان ساخت، کم بهرگان از شاخصه های فرهنگی، خرد سیاسی و هنر اصلاح مشکلات اقتصادی هرگز به مسئولیت سنگینشان در برابر ناهنجاری‌ها اعتراف نکردند و همیشه شعار سلامتی، پاکدستی و کارآیی و توانایی کم نظیر و بی نظیر را ادعا کردند.

بازار ارز و طلا را با بی تدبیری و شیطنت سیاسی آشفته کردند و اکنون در اندیشه سوءاستفاده از آشفته بازار برای ادعای کمترین تورم در تاریخ جمهوری اسلامی هستند، ما به التفاوت قیمت‌های تعیین شده برای ارز و طلا را که با ایجاد تورم و گرانی در بازار و غارت اقتصاد ملی با کاهش قدرت نقدینگی به دست آوردند می‌خواهند توانمندی اقتصادی و پائین بودن نرخ تورم را ادعا و در بوق‌های تبلیغاتی‌شان هنر عوام فریبانه دیگری را برملا کنند، به اندازه همه دولت‌های تاریخ ایران درآمد نفتی داشتند و هزاران میلیارد بدهکاری برآمده از هزینه های غیرمولد و غالباً غیرضروری را برای دولت اعتدال گرا به جا گذاشتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.