پی‌گیری یک شهروند بهائی از اموال ضبط شده منجر به بازداشت او شد

دوشنبه, 30ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن



استان وایر- در پی افزایش فشار بر شهروندان بهائی با شروع سال جدید، ساعت ده و نیم روز شنبه ۲۱ فروردین، ماموران وزارت اطلاعات در شهرستان بابل تحت عنوان نشان‌دادن نامه به منزل یک شهروند بهائی به نام «منیژه اعظمیان» (ایقانی) وارد شده و شروع به تفتیش منزل کردند.

ماموران با درخواست خانم اعظمیان برای اطلاع دادن به محل کار همسرش موافقت نکردند و پس از ضبط موبایل، کامپیوتر و کتب و عکس‌های مذهبی به منیژه اعظمیان گفتند که باید تا دو ساعت دیگر، خود را به اداره اطلاعات بابل معرفی کند.

منیژه اعظمیان دو ساعت بعد به اداره اطلاعات مراجعه کرد و پس از چند ساعت بازجویی آزاد می‌شود.

روز چهارشنبه ۲۵ فروردین، خانم اعظمیان جهت پیگیری وسایل مضبوط از منزلش به اداره اطلاعات بابل رفت؛ اما در همان محل بازداشت ‌شد. اعظمیان، تحت‌الحفظ از اداره اطلاعات به دادسرای بابل منتقل و در آن‌جا به او اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم شد.

اداره اطلاعات برای منیژه اعظمیان درخواست ۱۰ روز بازداشت موقت کرد که بازپرس پرونده با یک روز بازداشت موافقت کرد و متهم از همان محل به زندان بابل منتقل شد.

منیژه اعظمیان پس از گذراندن ۲۴ ساعت بازداشت و حبس انفرادی در زندان بابل، با وثیقه معادل پنجاه میلیون تومان آزاد شد.

با به پایان رسیدن تعطیلات نوروز، فشار و آزار بر بهائیان ایران به طور ناگهانی افزایش یافته است و بیش از بیست شهروند بهائی در شهرهای مختلف ایران، با بازرسی منزل یا بازداشت مواجه شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.