سامان زندیان با پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

شنبه, 8ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سامان زندیان، زندانی سیاسی، روز دوشنبه ۳ خردادماه، با پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد. آقای زندنیان باقیمانده حبس خود را در مرخصی و با محدودیت تردد در خارج از زندان سپری خواهد کرد. وی در مردادماه سال ۹۸ بازداشت و در حال تحمل دوران محکومیت ۵ سال و شش ماه زندان خود بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، سامان زندیان، زندانی سیاسی، با پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

آقای زندیان باقیمانده حبس خود را با پابند الکترونیکی و در خارج از زندان، در محدوده ۳۰۰ متری منزل، سپری خواهد کرد.

آقای زندیان اوایل مردادماه ۹٨، به همراه شماری از فعالان مدنی در خصوص گل دادن به مردم در متروی تهران و گفتگو با آنها در حمایت از تعدادی از زندانیان عقیدتی بازداشت شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سامان زندیان و ۶ فعال مدنی دیگر در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۹۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی نهایتا در آذرماه همان سال توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص وی قابل اجراست.

سامان زندیان پیش از این نیز در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷، در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد ۹۷، در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او نهایتا پس از گذشت ۶ ماه آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.