تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف ایران

جمعه, 30ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

دستکم ۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه ۲۹ مهرماه، شماری از کارگران کارخانه سبلان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری اردبیل تجمع کردند. همچنین روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، جمعی از فعالین حقوق زنان در محل خاکسپاری فائزه ملکی‌نیا در روستای دولت آباد (کورکوره) از توابع شهرستان سنندج، تجمع کرده و خواستار تغییر قوانین ضد زن در کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، امروز پنجشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران کارخانه سبلان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و حق بیمه ۳ ماهه خود، در مقابل ساختمان استانداری اردبیل دست به تجمع زدند.

این کارگران می‌گویند در محوطه کارخانه با صرف مبالغی آلاچیق‌های جذب گردشگری رستوران و… احداث و به تعدادی سیاسیون سابق بی‌مورد تحت عناوین مشاورین و هیأت مدیره و… پرداخت‌هائی صورت می‌گیرد اما از پرداخت حقوق کارگران خودداری می‌شود.

تجمع جمعی از شهروندان و فعالان حقوق زنان در روستای دولت آباد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از شهروندان و فعالین حقوق زنان در محل خاکسپاری فائزه ملکی‌نیا واقع در روستای دولت آباد (کورکوره) تجمع کرده و خواستار تغییر قوانین ضد زن در کشور شدند.

فائزه ملکی‌نیا، ۲۲ ساله، از اهالی روستای دولت آباد (کورکوره) از توابع شهرستان سنندج روز یکشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰، به ظن داشتن دوست پسر توسط پدرش به آتش کشیده شد و در بیمارستان کوثر سنندج جان خود را از دست داد.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.