زندان تهران بزرگ؛ میلاد ارسنجانی به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد

یکشنبه, 4ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – میلاد ارسنجانی زندانی سیاسی سابق در حالی که از پاییز سال گذشته در زندان تهران بزرگ و در بازداشت به سر می‌برد، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهریار به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۹ ماه زندان در خصوص او قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میلاد ارسنجانی زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این حکم که اخیرا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهریار صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای ارسنجانی از بابت اتهام توهین به رهبری به ۹ ماه حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۶ ماه زندان محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۹ ماه زندان در خصوص او قابل اجرا است.

آقای ارسنجانی در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ از بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه زندان تهران بزرگ انتقال یافت. وی در تاریخ ۶ آذرماه همان سال مجددا به این بازداشتگاه امنیتی منتقل شد.

میلاد ارسنجانی، بار دیگر پس از دو روز و در تاریخ  ۸ آذرماه ۱۴۰۰، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود که خانواده این شهروند در زمان بازداشت برای عدم اطلاع‌رسانی در خصوص دستگیری فرزندشان تحت فشار نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

میلاد ارسنجانی، متولد ۱۳۶۷ در شهرستان شهریار استان تهران پس از اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ موسوم به “اعتراضات آبان‌ماه” توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان شهریار بازداشت و پس از با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب شهریار به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» در خصوص وی قابل اجرا بود. یکی از مصادیق اتهامات مطرح شده علیه آقای ارسنجانی این است که ” وی در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ به فردی که در جریان این اعتراضات با شلیک گلوله ماموران امنیتی زخمی شده بود، پناه داده و تا پایان مراحل درمان همراه او بوده است.” آقای ارسنجانی نهایتا در تاریخ ۱۶ مردادماه امسال به صورت زودهنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.