جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح الله مردانی برگزار شد

دوشنبه, 31ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان روز یکشنبه ۳۰ مردادماه، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دلفان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح الله مردانی معلم و فعال صنفی فرهنگیان برگزار شد.

در جریان این جلسه که توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دلفان و با حضور محمدعلی کامفیروزی و ارسال لایحه از سوی آقای رامین صفرنیا وکلای آقای مردانی برگزار شد، این شهروند از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دفاع از خود پرداخت.

پیش از این نیز توسط شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱ کرج، برای آقای مردانی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” منع تعقیب صادر شده و قطعیت یافته بود.

روح الله مردانی پیشتر توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان از بابت اتهام «تمرد نسبت به مأموران حین انجام وظیفه» به ۵ میلیون تومان جزای نقدی که اجرای آن به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمد، محکوم شد. وی توسط شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان لرستان از اتهام انتسابی تبرئه شد.

این فعال صنفی همچنین در اردیبهشت ماه امسال، به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش گیلان احضار شده بود.

آقای مردانی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، همزمان با تجمع معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان دلفان بازداشت و روز دوشنبه ۹ اسفند، با تودیع قرار وثیقه از زندان خرم آباد آزاد شد.

روح‌الله مردانی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.