«توقف» اجرای حکم اعدام محمد قبادلو به اتهام «محاربه»

چهارشنبه, 12ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

محمد قبادلو

رادیو فردا

مدیر روابط عمومی دیوان عالی ایران از صدور «قرار توقف اجرای حکم اعدام» محمد قبادلو به‌اتهام «محاربه» تا زمان رسیدگی به فرجام‌خواهی او در مورد دیگر حکم اعدام این جوان به‌خاطر قصاص خبر داد.

امیر هاشمی این خبر را روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن در توئیتر منتشر کرد.

وی نوشت: «قرار توقف اجرای حکم محمد قبادلو، در پی درخواست مجدد اعاده دادرسی وکیل نامبرده مبنی بر اعدام به جرم محاربه در اجرای تبصره ماده ۴۷۸ قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به تقدم حق‌الناس تا رسیدگی به اتهام قتل عمد یکی از پرسنل فراجا و محکومیت وی به قصاص نفس در دیوان عالی کشور صادر شد.»

آن‌چنان‌که این مقام قضایی نوشته است، فرجام‌خواهی محمد قبادلو در مورد حکم اعدام به اتهام «افساد فی‌الارض و محاربه» هنوز پذیرفته نشده و صرفاً مقرر شده حکم اعدام او به این اتهام تا زمان رسیدگی به فرجام‌خواهی او در مورد حکم دیگرش متوقف بماند.

پیشتر، مهدخت دامغان‌پور، یکی از وکلای انتخابی محمد قبادلو، اعلام کرده بود که «در موضوع افساد فی الارض تاکنون چهار بار اعاده دادرسی را از طریق سیستم خودکاربری وکلا ثبت کرده‌ایم که هر بار دیوان از ثبت و پذیرش امتناع کرده است».

محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» است که به‌اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» و با ادعای قتل یک مأمور پلیس و مجروح‌کردن پنج مأمور دیگر از طریق زیرگرفتن آن‌ها با خودرو سواری به اعدام محکوم شده است.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران دست‌کم ۱۰۹ نفر از معترضان بازداشت‌شده در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» با خطر اجرا یا صدور حکم اعدام روبه‌رو هستند.

این آمار جدا از چهار معترضی است که جمهوری اسلامی آنان را به‌اتهام «افساد فی‌الارض و محاربه» و بدون دسترسی به وکیل و دادرسی عادلانه اعدام کرد؛ محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.