حبیب موسوی به یک سال حبس و جزای نقدی محکوم شد

سه شنبه, 21ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حبیب موسوی، شاعر و نویسنده توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو گرگان به یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب موسوی به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس حکمی که روز دوشنبه بیستم شهریور ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو گرگان به ریاست عادل میرزایی صادر و امروز به رمضان حاجی‌ مشهدی، وکیل مدافع آقای موسوی ابلاغ شده است، آقای موسوی از بابت اتهام نشر اکاذیب رایانه ای در صفحات مجازی به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت بیست میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “اعتراض به گرانی نان در کشور از مصادیق اتهامات مطروحه علیه آقای موسوی عنوان شده است.”

یکشنبه نوزدهم شهریورماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب موسوی در مرجع قضایی مذکور برگزار شد.

در شهریور ماه سال جاری حبیب موسوی در خصوص بخش دیگری از پرونده خود از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب گرگان به پرداخت بیست میلیون تومان جزای نقدی بدل از هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. در تاریخ سی یکم مردادماه ۱۴۰۲ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب موسوی در مرجع قضایی مذکور برگزار شده بود.

آقای موسوی مورخ نهم مردادماه امسال، پس از احضار به اطلاعات سپاه گرگان بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد. وی چندی بعد طی یک تماس تلفنی با نزدیکانش از انتقال خود به زندان امیرآباد گرگان خبر داد. او نهایتا در تاریخ بیست و ششم مردادماه امسال، با تودیع وثیقه از زندان امیرآباد گرگان آزاد شد.

حبیب موسوی، متولد ۱۳۵۲، مجرد، شاعر و نویسنده اهل گرگان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.