وکیل رویا حشمتی: موکلم همزمان با «روز مادر» شلاق خورد

شنبه, 16ام دی, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

وکیل رویا حشمتی، زنی که روایت شلاق خوردن او به جرم رعایت نکردن حجاب اجباری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج از ایران یافته است، در مصاحبه با روزنامه شرق جزئیات تازه‌ای از پرونده موکلش را شرح داده و گفت حکم ۷۴ ضربه شلاق رویا حشمتی همزمان با روز تولد دختر پیامبر اسلام اجرا شده است.

مازیار طاطائی، وکیل رویا حشمتی درباره روند بازداشت و صدور حکم موکلش به شرق گفت: «خانم رویا حشمتی در اول اردیبهشت ماه امسال به واسطه انتشار یک تصویر بدون حجاب از او در شبکه‌های اجتماعی، با حضور شبانه ضابطان در منزلش، بازداشت و تلفن همراه و لپ تاپش هم توقیف شد.»

به گفته آقای طاطائی، رویا حشمتی ۱۱ روز را در بازداشت گذراند و عنوان اتهامی او در ابتدا «حضور در معابر بدون حجاب شرعی» بود اما در نهایت، دادسرای ناحیه ۳۸ ارشاد پرونده او را با عناوین اتهامی جداگانه و دو کیفرخواست مجزا، به مجتمع قضائی ارشاد و دادگاه انقلاب ارجاع داد.

وکیل رویا حشمتی در ادامه گفته: «عنوان اتهامی خانم حشمتی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، تبلیغ علیه نظام بود اما در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضائی ارشاد چهار عنوان اتهامی دیگر شامل حضور در معابر بدون حجاب شرعی، جریحه‌دار کردن عفت عمومی، تولید محتوای مبتذل و تشویق مردم به فساد متوجه خانم حشمتی شد.»

این وکیل دادگستری درباره پرونده تشکیل شده در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضائی ارشاد هم گفت این دادگاه مجموعا خانم رویا حشمتی را به ۱۳ سال و ۹ حبس محکوم کرده بود. اما در نهایت دادگاه تجدیدنظر رویا حشمتی را بابت اتهام تشویق به فساد و فحشا ‌و ساخت و انتشار آثاری که عفت عمومی را جریحه‌دار کرده، تبرئه کرد ولی بابت اتهام «حضور در معابر بدون حجاب شرعی»، به پرداخت یک میلیون و۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی و بابت اتهام «جریحه دار کردن عفت عمومی» به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

مازیار طاطائی در پایان با بیان اینکه حکم شلاق موکلش روز چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با روز تولد دختر پیامبر اسلام که روز مادر نام گرفته اجرا شده است، گفت: «هرچقدر به شعبه اجرای احکام گفتیم که اجرای این حکم در چنین روزی مناسب نیست، نپذیرفتند و این حکم اجرایی شد.»

رویا حشمتی، شهروند ۳۳ ساله اهل سنندج و ساکن تهران، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود که ۱۳ دی‌ماه او را به «اجرای احکام» دادسرای ناحیه ۷ احضار کردند تا حکم ۷۴ ضربه شلاق او به خاطر سرپیچی از حجاب اجباری اجرا شود.

بر اساس روایت  خانم حشمتی، مامور اجرای حکم او را تهدید کرده در صورتی که حجابش را سر نکند، ضربات شلاق را محکم‌تر می‌زند و برایش پرونده جدیدی به اتهام رعایت نکردن حجاب باز می‌کند تا باز هم به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شود.

خانم حشمتی نوشته در زمان اجرای حکم شلاق خود زیر لب سرود «به نام زن، به نام زندگی، دریده شد لباس بردگی، شب سیاه ما سحر شود، تمام تازیانه‌ها تبر شود» را خوانده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.