کاهش ۹/۸ درصدی ازدواج و افزایش ۹/۳ درصدی طلاق در کشور

یکشنبه, 14ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

talagh

اطلاعات: قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور، از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کشور در ۹ ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و گفت:در این مدت واقعه ازدواج ۸٫۹ درصد کاهش یافته است.

فریدون انصاری در جمع خبرنگاران یاسوج افزود: واقعه طلاق هم ۳٫۹ درصد در ۹ ماه سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی گفت: میانگین سن ازدواج در کشور در مردان ۲۸ سال و در زنان ۲۳٫۵ سال است.

انصاری با اشاره به افزایش ۳٫۵ درصدی واقعه ولادت در کشور افزود: میزان واقعه وفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیشترین فراوانی نام‌ها در کشور را امیرعلی، امیر حسین و ابوالفضل دانست و افزود: همچنین نامهای فاطمه، زهرا و نازنین زهرا بیشترین فراوانی را در بین زنان در کشور دارند.

وی اضافه کرد: نام خانوادگی های محمدی با ۷۵۰ هزار، حسینی با ۵۰۰ هزار و احمدی با ۴۷۰‌هزارعنوان بیشترین فراوانی را در کشور دارند.انصاری مهاجرت را یکی از ماموریت‌های جدید این سازمان اعلام کرد و افزود: به دنبال این هستیم که افرادی که مهاجرت درون شهری یابرون شهری دارند، کدپستی جدید خود را به ثبت احوال اعلام کنند.

قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور میزان جمعیت کنونی کشور را حدود ۷۷٫۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت ۶۷۷ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ صدم درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

وی همچنین مکانیزه کردن اسناد هویتی را نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله فیبر نوری دانست و گفت: این زیر ساخت هنوز در برخی از شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد مهیا نشده است.

انصاری اضافه کرد: اگر طرح کارت‌های ملی هوشمند به خوبی اجرا شود، ایران جزء معدود کشورهایی خواهد بود که بر ظرفیت داخلی خود تکیه کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.