پرونده سازی در زندان؛ مصطفی تاجزاده به دادسرای اوین احضار شد

پنجشنبه, 17ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین با گشایش پرونده ای جدید در دوران حبس مواجه شده است. این زندانی با دریافت ابلاغیه ای جهت دفاع از اتهام انتسابی به دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی تاجزاده به دادسرای اوین احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه یکم بازپرسی دادسرای اوین صادر شده است، از آقای تاجزاده خواسته شده تا روز یکشنبه بیستم اسفندماه جهت دفاع از اتهامات اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در این شعبه حاضر شود.

مصطفی تاجزاده با انتشار نامه ای از زندان اوین، در واکنش به این پرونده که به تازگی برای وی گشوده شده است، اعلام کرد: “طبق روال گذشته‌ام از دریافت احضاریه خودداری و اعلام کردم نه در دادسرا و نه در دادگاه حاضر نمی‌شوم و قوه قضائیه می‌تواند غیابی مرا به چندسال زندان جدید محکوم کند.”

اوایل ماه جاری، آقای تاجزاده به دلیل اعلام موضع تحریم انتخابات مجلس و انتشار مصاحبه‌هایی از داخل زندان، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد.

این فعال سیاسی شناخته شده، روز هفدهم تیر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد.

او پس از چند ماه بلاتکلیفی در زندان اوین، در مهرماه ۱۴۰۱ به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام، توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هشت سال حبس محکوم شده بود که پنج سال آن قابل اجرا است.

آقای تاجزاده پیش از این نیز بابت فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی و تحمل حبس داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.