افزایش تعداد مسموم شدگان رضوانشهر گیلان به ۴۰۰ نفر

دوشنبه, 18ام تیر, 1403
اندازه قلم متن
 
افزایش تعداد مسموم شدگان رضوانشهر گیلان به ۴۰۰ نفر

ایران وایر – روزنامه اعتماد، روز ۱۸ تیر در گزارشی نوشت تعداد مراجعه‌کنندگان مسموم‌شده به بیمارستان در رضوانشهر گیلان رو به افزایش است و تاکنون ۴۰۰ نفر دچار مسمومیت شده‌اند.

اعتماد نوشته است شنیده‌ها از برخی منابع محلی حاکی از آن است که «ادغام آب فاضلاب با آب شرب» علت این مسمومیت بوده است، اما تاکنون نه تنها علت اصلی این اتفاق اعلام نشده بلکه برخی مسوولان مربوطه سعی در پنهان کردن علت اصلی این مسمومیت‌ها دارند.

 «محمد تقی آشوبی» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد علت مسمومیت گفت: «در بررسی‌های اولیه از افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند علت مسمومیت این افراد آلودگی آب تشخیص داده شد، اما علت اصلی این اتفاق در دست بررسی است.»

اعتماد به نقل از یک منبع آگاه نوشته است هر روز تعداد مراجعه‌کنندگان رو به افزایش است و تاکنون ۴۰۰ نفر دچار مسمومیت شدند. 

به گفته این منبع، رییس بیمارستان رضوانشهر از شهروندان خواسته است که آب شرب را قبل از مصرف بجوشانند. حتی گفته از مسموم‌شدگان ویزیت دریافت نشود. 

«نادر صفوی» فرماندار رضوانشهر در واکنش به این خبر گفت: «تعدادی از شهروندان دچار علائم تهوع همراه با بدن درد و سوزش معده شده که این افراد به بیمارستان و دیگر مراکز درمانی این شهرستان مراجعه و تحت مداوا قرار گرفتند. در بررسی‌های اولیه از افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند علت مسمومیت این افراد آلودگی آب تشخیص داده شده است.»

خبر مسمومیت برخی اهالی شهرستان رضوانشهر استان گیلان، روز ۸  تیر ماه و همزمان با برگزاری دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری رسانه‌ای شد. این در‌حالی است که برخی منابع و اهالی گفته‌اند مسمومیت این افراد در رضوانشهر از دو هفته پیش از انتشار خبر آغاز شده، اما بنا به دلایلی خبر آن منتشر نشده بود.

مسمومیت شهروندان به دلیل مصرف آب آلوده پیش از این و در سال‌های گذشته سابقه داشته است.

اریبهشت‌ ماه ۱۴۰۲، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مسمومیت ۳۳۳ نفر در شهر بدره به دلیل مصرف آب لوله‌کشی مسموم خبر داد و علت این بیماری را «ویروسی» خواند.

در شهریور ۱۴۰۰ نیز ورود فاضلاب به مخزن آب آشامیدنی در روستای دشه در شهرستان پاوه با دو هزار نفر جمعیت، بیشتر اهالی این روستا را مسموم کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.