سی‌ان‌ان: پایان نامزدی بایدن امری قطعی است

جمعه, 22ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان به طور جداگانه در مورد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و آینده مبارزات انتخاباتی او در سال ۲۰۲۴ صحبت کردند.

اوباما و پلوسی نگرانی خود از دشواری شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه را بدون این که مشخص کنند چه باید کرد، ابراز داشتند.

دموکرات‌ها به دنبال پایان دادن به درگیری‌های داخلی میان خود هستند تا بتوانند به تلاش برای شکست دادن ترامپ بازگردند. در این راستا آنها برای تحقق این هدف، دست به دامان اوباما و پلوسی شده‌ و در عین حال واقفند که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا مورد اعتماد بایدن نیست. حکیم جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان هم روابط چندان عمیقی با بایدن ندارد تا پیام لازم را به او برساند.

«سی‌ان‌ان» با بیش از ۱۲ عضو کنگره، فعالان وشماری از افراد که در تماس با اوباما و پلوسی هستند، صبحت کرد که بسیاری از آنها گفتند، پایان نامزدی بایدن حتی پس از کنفرانس مطبوعاتی موفق شامگاه پنجشنبه او درحاشیه نشست «ناتو» در واشینگتن، امری قطعی است و صرفا کیفیت انجام این کار مورد سئوال است.

طبق گفته شخصیت‌های بارز حزب دموکرات اگر اوباما و پلوسی، نظر دیگری دارند باید آن را در اسرع‌وقت به شکلی شفاف بازگو کنند تا جلوی ضرر و زیان بیشتر ۴ ماه قبل از انتخابات گرفته شود.

بسیاری از همکاران پلوسی امید دارند که او بتواند به آشفتگی‌ها در محاقل دموکرات‌ها ظرف دو هفته گذشته، خاتمه دهد.

تردیدهای عمیق اوباما نسبت به توان بایدن برای پیرزوی در انتخابات نوامبر، یکی از حساس‌ترین رازهای کنونی در واشینگتن به حساب می‌آید.

به گفته محافل آگاه از این موضوع به «سی‌ان‌ان»، تردیدی نیست که تاثیرگذاری و نحوه دخالت اوباما و پلوسی طی این برهه بسیار حساس نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

یکی از شخصیت‌های دموکرات نزدیک به این دو به سی‌ان‌ان گفت: «آنها در انتظارند که خود بایدن به تنهایی در این خصوص تصمیم برسد.»


العربیه فارسی

از: ایران امروز 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.