رحمان قهرمان پور، همکار حسن روحانی با پایان دوره محکومیت از اوین آزاد شد

شنبه, 31ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

رحمان قهرمان پور پژوهشگر زندانی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، با پایان دوره محکومیت، از بند ۳۵۰ اوین آزاد شد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” روز جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳،دکتر رحمان قهرمان پور، استاد علوم سیاسی دانشگاه و پژوهشگر مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان ریاست حسن روحانی در خرداد ۹۰، که به اتهام چاپ مقاله در مجلات خارجی به زبان انگلیسی و حضور در کنفرانس های بین المللی و نیز نوشتن گزارش های راهبردی در رابطه با سیاست های هسته ای دولت احمدی نژاد بازداشت و به سه حبس محکوم شده بود، با پایان دوره محکومیت، از زندان آزاد شد.

گفتنی است پیش از دکتر رحمان قهرمان پور که پس از چند ماه بازجویی و شکنجه در سلول انفرادی در دادگاهی چند دقیقه ای، به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود، نیز چند تن از همکاران حسن روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارشناسان تیم هسته ای دردولت اصلاحات با پرونده سازی های مشابه بازداشت و پس از گذراندن بازجویی های طولانی مدت، همراه با شکنجه فیزیکی و روحی در دادگاه به اتهام هایی چون جاسوسی، اجتماع و تبانی علیه نظام محکوم شده بودند.

پرونده سازی هایی که مسئولان قوه قضاییه به خانواده های بازداشتی و وکلای آنها گفته بودند تحت فشار مستمر وزارت اطلاعات مجبور به صدور کیفرخواست و اعلام مجرمیت برای آنها شده اند.

رحمان قهرمانپور متولّد ۱۳۵۵، دانش اموختهٔ فیزیک کاربردی دانشگاه ارومیه است که بعد‌ها از دانشگاه «شهید بهشتی‌» دکترای روابط بین الملل اخذ کرد. او در اوائل سال ۲۰۰۰ میلادی، به واسطهٔ حسین موسویان به گروه تحقیقاتی‌«تیم مذاکره کننده هسته‌ای» جمهوری اسلامی پیوست و‌ چند سال بعد به مقام مدیریت گروه «مطالعات خلع سلاح» مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.