بزرگترین حزب آلمان خواستار عضویت این کشور در ائتلاف دفاع از اسرائیل در برابر ایران شد

دوشنبه, 15ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

سرویس های اطلاعاتی و امنیتی متعددی در کشورهای غربی پیش بینی کرده اند که ایران به زودی اسرائیل را هدف موشک های دوربرد قرار خواهد داد. در پی این هشدارها کارشناس سیاست خارجی و دفاعی حزب بزرگ دموکرات مسیحی از دولت آلمان خواسته است که ارتش را برای دخالت مسلحانه در پشتیبانی از اسرائیل و علیه ایران آماده کند. برلین هنوز به این درخواست پاسخی نداده است.

رودریش کیزه وتر، کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی آلمان
رودریش کیزه وتر، کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی آلمان © roderich-kiesewetter.de
 

“رودریش کیزه وتر” افسر پیشین ارتش آلمان و کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی در تماس با اشپیگل آنلاین  دفاع از امنیت اسرائیل در برابر ایران را – حتی با مداخله نظامی – وظیفۀ تردیدناپذیر دولت آلمان دانسته است. در روزهای پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران بسیاری از رهبران جمهوی اسلامی از جمله شخص علی خامنه‌ای تهدید کرده اند که “انتقامی سخت” از اسرائیل خواهند گرفت. در چند مورد حتی تهدید شده است که تل‌آویو و حیفا مورد حمله موشکی قرار گیرند.

کارشناس سیاست خارجی اتحاد دموکرات مسیحی با اشاره به “ائتلاف دفاع از اسرائیل” با رهبری ایالات متحده آمریکا خواستار پیوستن ارتش آلمان به این ائتلاف شده است تا در صورت تحقق تهدیدهای جمهوری اسلامی این کشور نیز وارد عمل شود. اشپیگل آنلاین به نقل از این سیاستمدار محافظه کار نوشته است: “با توجه به تهدیدهای جمهوری اسلامی، دولت آلمان باید بالاخره از خواب بیدار شود و پشتیبانی از اسرائیل را حتی به صورت نظامی اعلام کند.

کیزه وتر که خود زمانی افسر ارشد ارتش آلمان بوده، گفته است: “می‌شود به سوخت‌گیری جنگنده‌های کشورهای پشتیبان اسرائیل فکر کرد؛ همچنین استفاده از هواپیماهای یوروفایتر آلمان در مقابله با پهپادهای ایرانی را نیز باید در دستور کار قرار داد.”

کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی در واکنش به تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه این نظرات را بیان کرده است. در روزهای گذشته همزمان با تهدیدهای جمهوری اسلامی، واشنگتن کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگندۀ بیشتری را در منطقه مستقر کرده است. هدف این نقل و انتقالات زورآزماتی در برابر تهدیدها است، اما آمریکا می‌خواهد همزمان قدرت دفاعی اسرائیل و کشورهای هم‌یپمان در ائتلاف دفاع از این کشور را نیز تقویت کند.

به گزارش اشپیگل آنلاین سرویس‌های اطلاعاتی غربی پیش‌بینی کرده‌اند که این بار واکنش جمهوری اسلامی در برابر ترور هنیه بسیار پیچیده تر از حمله های موشکی ماه آوریل این کشور به اسرائیل خواهد بود که تلفات و خسارات چندانی به بار نیاورد و به یک آتش‌بازی نمایشی بیشتر شبیه بود.

در حمله های موشکی میانه آوریل امسال زنجیره دفاع هوائی ائتلاف حفاظت از اسرائیل توانست اغلب موشک های شلیک شده از ایران را پیش از رسیدن به فضای اسرائیل در هوا منهدم کند. در این ائتلاف آمریکا، بریتانیا و فرانسه با هواپیما، اردن و عربستان سعودی با سیستم های زمین به هوا و اسرائیل با سیستم دفاعی گنبد آهنین  حضور داشتند، اما آلمان در این عملیات نقشی نداشت.

آلمان به خاطر کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم دفاع از امنیت و موجودیت اسرائیل را وظیفه اساسی خود می‌داند و به این دلیل بعید نیست که پیشنهاد تازۀ مسئول سیاست خارجی و دفاعی بزرگترین حزب اپوزیسیون را بپذیرد، هرچند تاکنون در این مورد سکوت اختیار کرده است.

حزب دموکرات مسیحی با حمایت بیش از سی درصد مردم آلمان نفوذی فراتر از هر سه حزب حاضر در دولت ائتلافی دارد و از شانس تصویب پیشنهادهای خود در مجلس فدرال برخوردار است.

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.