اخبار کارگری

پنجشنبه, 2ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان

کارگران اخراجی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان دراعتراض به اخراج ازکاروبیکارشدن دست به تجمع زدند.

به گزارش ۱اردیبهشت جوان ، مدیر عامل دفتر تهران کارخانه روغن نباتی گلناز درباره مشکل پیش آمده گفت : با کاهش شدیدتولید از ۸۰۰تن به ۱۰۰تن در روز این شرکت به صورت موقت ناچار به کاهش شیفت ها از سه شیفت کاری به یک شیفت در روز و تمدید نکردن قراردادتعدادی از پرسنل شده است.

وی افزود، کارخانجات روغن نباتی گلناز در سالهای ۱۳۹۲تا ۱۳۹۴اقدام به اجرای طرح های توسعه و افزایش تولید از روزانه ۳۰۰تن به هزار تن روغن نباتی اقدام کرده است .

محمد عبدلی آشتیانی افزود:در این راستا با بهره برداری تدریجی از ظرفیت های جدید نسبت به جذب تعداد ۵۰۰نفر نیروی جدید اقدام کرده و تعداد پرسنل از ۷۵۰نفربه هزارو ۲۵۰نفر افزایش یافت که در صورت تکمیل طرح های نیمه تمام تعداد پرسنل تا ۲هزار نفر قابل افزایش است.

وی خاطر نشان کرد : از سال ۱۳۹۴مسئولیت انجام امورمربوط به ثبت سفارش و واردات روغن خام از وزارت صنعت ،معدن و تجارت تحت نظارت سازمان غذا و دارو به جهادکشاورزی منتقل شد و به دلیل تغییر شیوه در صدور مجوز خرید خارجی روغن خام طی ۴ماهه گذشته این شرکت در نوبت اخذ مجوز از وزرات جهاد سازندگی جهت واردات روغن خام می باشد.

وی تصریح کرد : این امر باعث شده موجودی روغن خام این شرکت در ابتدای سال جاری به اتمام برسد و تلاش های مستمر برای گرفتن مجوز واردات و ثبت سفارش تا به امروز به نتیجه ای نرسیده است.

مدیر عامل کارخانه روغن نباتی گلناز گفت : این شرکت برای تأمین بخشی از روغن خام مورد نیاز تولید خود اقدام به خرید این ماده از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران کرده و طی ۵ماه گذشته از ۲۰هزار تن روغن خام در خواستی فقط مقدار ۵هزار تن روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی به این شرکت واگذار شده است .

آشتیانی افزود: در حال حاضر در خواست خرید ۱۰هزار تن روغن از شرکت ذکر شده در دست بررسی و نوبت صدور مجوز فروش می باشد.

وی خاطر نشان کرد : با کاهش شدیدتولید از ۸۰۰تن به ۱۰۰تن در روز این شرکت به صورت موقت ناچار به کاهش شیفت ها از سه شیفت کاری به یک شیفت در روز و تمدید نکردن قراردادتعدادی از پرسنل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد : در صورت تأمین روغن خام مجددأ از تمام پرسنل برای شروع مجدد همکاری دعوت می شود.
کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان در کیلومتر ۱۸جاده جوپار واقع شده است.

***
تعطیلی کارخانه پیشرانه ساری وبیکاری کارگرانش با ۵ماه حقوق ودیگرمطالبات معوقه

ایلنا طی گزارشی بتاریخ۱اردیبهشت از تعطیلی کارخانه پیشرانه ساری وبیکاری کارگرانش با ۵ماه حقوق ودیگرمطالبات معوقه، خبرداد.

بنابهمین گزارش،کارخانه پیشرانه ساری در دهه گذشته بیش از ۱۵۰ نفر کارگر داشته و همواره بعنوان واحد نمونه کشوری واستانی مطرح بوده است وعلیرغم استفاده از تسهیلات چند میلیاردی وفروش مناسب بدلایل واهی کارفرما اعلام ورشکستگی نموده و امروزکارگران این کارخانه به کمتر از ۳۰ نفر رسیده و همین ۳۰ نفر هم ۵ ماه حقوق نگرفته و متاسفانه عیدی وپاداش سال گذشته هم به کارگران پرداخت نشده است .

کارخانه پیشرانه ساری،تولید کننده انواع محصولات الکترونیکی ، ماشین ابزار ،الکترومکانیک و سیستم های کنترل در کیلومتر۱۸ خزر آباد شهرساری واقع شده است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.