عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه کارگران شهرداری بروجرد

سه شنبه, 2ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

shahrdari-brujerd

تهدید کارگران به اخراج از کار درصورت اعتراض

شهرداری بروجرد برای پرداخت معوقات کارگران اقدام به توزیع کارت های اعتباری کرد که متاسفانه تعداد زیادی از کارگران به دلیل بدهی هایی که از قبل به بانکها داشتند موفق به دریافت آن نشده و هم اکنون ۸ ماه است حقوق نگرفته و ترس از اخراج بر دهان کارگران مُهر سکوت زده است.

به گزارش۱آذر بازتاب بروجرد، پرداخت حقوق به موقع کارگران شهرداری بروجرد به یک رویا تبدیل شده است، معوقه چند ماهه برای کارگران سخت و برای شهرداری و اعضای شورای شهر بسیار عادی می باشد، گرچه تا کنون شهرداری بارها از تسویه حساب معوقات کارگران سخن گفته اما فقط در حد وعده بوده است.

شهرداری بروجرد با حدود یکهزار و ۷۰۰ کارگر هم اکنون با مشکلات زیادی همراه است که نه تنها از این مشکلات کاسته نمی شود بلکه هر روز بدهی به تامین اجتماعی و حقوق معوقه کارگران افزون تر می شود.

حدود یک سال است که شهرداری قرار بود با دریافت تسهیلات بخش زیادی از معوقات کارگران را تسویه کند که در آخرین اقدام کارت های خرید را در بین کارگران توزیع کرد اما کارگرانی که بدهی به بانک داشتند نتوانستند این کارت های ۱۰ میلیونی را دریافت کنند و به دلیل ترس از اخراج تنها مُهر سکوت بر دهان زده و همچنان بدون حقوق مشغول کار هستند.

یک کارگر شهرداری گفت: ۸ ماه است حقوق دریافت نکرده ام یعنی هنوز حقوق فروردین امسال را نگرفته ام و فقط شرمنده خانواده ام هستم، برای خرج و مخارج زندگی دائما پول قرض می گیریم.

وی که نخواست نامی از او برده شود افزود: از ترس اخراج و جابجایی اصلا جرات اعتراض کردن را نداریم و با این شرایط زندگی می کنیم که بسیار سخت است و هر بار که در این راستا از مشکلات خود می گوییم فقط وعده حل مشکلات را می دهند اما مشکلی حل نمی شود.

به گفته وی همه منبع درآمد ما از همین راه است و از صبح تا شب کار می کنیم و ریالی حقوق دریافت نمی کنیم و این کارت های خرید که شهرداری به کارگران داد به ما تعلق نگرفت چون معوقه بانکی داشتیم.

کارگر دیگری گفت: وقتی کارگران همیشه حقوق معوقه دارند چگونه می توانند بدهی به بانک بابت پرداخت اقساط نداشته باشند؟ و کارگرانی کارت اعتباری دریافت نکردند که از اول قرار بود شهرداری مبلغی را به کارگران پرداخت کند تا بتوانیم بدهی خود را کمی تسویه کنیم و ما هم کارت اعتباری دریافت کنیم اما متاسفانه تا کنون اینکار عملی نشده است.

این کارگر هم که تمایلی به بردن نامش نداشت گفت: شهرداری باید برای حقوق های معوقه فکری کند چرا که هر روز بر حقوق معوقه اضافه می شود، در واقع حمایت لازم و کافی از کارگران شهرداری وجود ندارد و احساس می کنیم فریاد ما به گوش کسی نمی رسد.

“ناصر مرادی” عضو شورای شهر بروجرد در این راستا گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران شهرداری به دلیل بدهی به بانکها موفق به دریافت کارت ۱۰ میلیون تومانی نشدند که قرار شد شهرداری به هر یک از این کارگران مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت کند تا بخشی از مشکلاتشان حل شود اما تا کنون این کار اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: این تعداد کارگر ۸ ماه است حقوق دریافت نکرده اند و در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند و مابقی کارگران هم که کارت اعتباری دریافت کرده اند و باز هم حقوق معوقه دارند که باید گفت این راهکار پرداخت حقوق برای کارگران شهرداری نیست و شورای شهر در طول این چهار سال نتوانسته راهی برای برون رفت حقوق معوقه داشته باشد.

به گفته وی بدهی ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی و حقوق های معوقه مهمترین مشکلات این سازمان هستند که نه شورا و نه شهردار راهکاری در این راستا ندارند که به نظر می رسد اعطای این کارت ها به جای حقوق معوقه تنها مُسکنی برای این مشکل بوده است.

مرادی اظهار داشت: شهرداری باید بابت کارت های اعتباری هر ماه ۸۰۰ میلیون تومان اقساط پرداخت کند و به نظر می رسد از این ماه علاوه بر بدهی به تامین اجتماعی و حقوق معوقه، اقساط این وام هم بر مشکلات اضافه شده است.

وی بیان کرد: برای بازنشسته شدن حدود ۳۰۰کارگر شهرداری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده وهمچنین بدهی به تامین اجتماعی به صورت اقساطی باشد تابخشی از این مشکلات کم شود.

عضو شورای شهر بروجرد اضافه کرد: کارگرانی که ۸ ماه است حقوق نگرفته و کارت اعتباری هم دریافت نکرده اند از ترس جابجایی و اخراج جرات اعتراض ندارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.