پول هاى بلاصاحبى که رییس قوه قضاییه با اجازه رهبر میل کرد!

شنبه, 13ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

pul

هر دم از این باغ برى مى رسد! ابوالفضل ابوترابى، عضو کمیسیون حقوقى مجلس «صریحا» مى گوید:

…برخی حساب‌های بانکی در قوه قضاییه که بنابر مصالحی به نام رئیس قوه است به حدود ۲۰ سال پیش باز می‌گردد، چون بانک به حسابى که به نام «قوه قضاییه» بود «سود» نمى داد، پس رییس قوه قضاییه وقت، از رهبر اجازه گرفت تا سود حاصل، به قوه ى قضاییه پرداخت شود و آیت الله خامنه اى این اجازه را صادر کرد. لذا تصمیم بر آن شد که حساب ها «به نام رییس قوه قضاییه شود»….

دیگر از این واضح تر نمى شود موضوع وقوع یک فاجعه و کثافتکارى عظیم مالى در جمهورى اسلامى را آن هم با اجازه ى رهبر توضیح داد. در جمهورى اسلامى رسم است تا ایرادى از کارى گرفته شود، بگویند این تصمیم مربوط به ٢٠ سال پیش یا ٣٠ سال پیش بوده و چیز جدیدى اتفاق نیفتاده است؛ گویى تصمیمات خانمان برانداز قدیمى، مشمول مرور زمان مى شود و عیب و ایراد آن در طول زمان از میان مى رود.

ابوترابى در قسمتى دیگر از توضیحات اش مى گوید:

…سود تعلق گرفته به حساب قوه قضاییه [در واقع «رییس قوه قضاییه»] جزو اموال «««بلاصاحب»»» محسوب مى شد که با اذن ولى فقیه، پرداخت آن به قوه ى قضاییه [رییس قوه قضاییه] ممکن شد…

احتمالا ابوترابى خواسته است ابروى عفریته ى جمهورى اسلامى را درست کند، زده است چشم او را کور کرده است. اگر قرار بر اموال «بلاصاحب» باشد، نفت هم مال بلا صاحب است! گاز هم مال بلا صاحب است! فضاى ایران هم که هواپیماهاى عبورى بابت عبور از آن به جمهورى اسلامى پول مى دهند نه تنها بلاصاحب بلکه باد هوا هم هست!

بنابراین در جمهورى اسلامى مى توان هر مال بلاصاحب، یا درآمد بلاصاحبى را با اذن رهبر به نام اشخاص حقیقى قباله زد!

گمان مى کنم بعد از این، ترم «مال بلاصاحب» یا همان «مال بى صاحاب» در بررسى عملکرد اقتصادى جمهورى اسلامى زیاد به کار برده شود. احمدى نژاد هم در دوران فاجعه بار ریاست جمهورى اش، از همین «مال هاى بلاصاحب» برداشت و میان هر کس که دلش خواست «تُخس» کرد. ممکن است خواننده بگوید جاى به کار بردن کلماتى مثل «تخس کردن» در یک متن جدى سیاسى نیست. چنین واژه هایى را مجبورم به کار ببرم چون وضعیت اداره ى مملکت و حیف و میل کردن و غارت دارایى هاى کشور به صورتى ست که تنها این نوع واژه ها، مى تواند ماهیت زشت و حقیر آن را نشان دهد.

باید به ابوترابى و ابوترابى ها گفت، این مال «بلاصاحب» بر خلاف تصور رهبر معظم، صاحب دارد:
مردم ایران!

نظام مقدس جمهورى اسلامى خواست با پرداخت ماهانه ۴٠ هزار تومان، صاحب این مال را که بهایى غیر قابل تخمین دارد، فریب دهد و او را با پرداخت این مقدار اندک ساکت و راضى نگه دارد که در این کار هم موفق نبود.

از دیدگاه اسلامِ خود آقایان هم، نه این مال خوردن دارد و نه بهره ى آن که بنا به تشخیص و تفسیر بسیارى از آیت الله هاى اسم و رسم دار، دقیقا مصداق «ربا»ست.

ولى ما را با اسلام آقایان کارى نیست. این مال و این ثروت و تمام درآمدهاى حاصل از آن، متعلق به مردم ایران است. رهبر معظم اجازه ى دزدى و نزول خوارى (که خسارت آن را هم باز مردم مى پردازند) به رییس قوه ى قضاییه داده است و رییس قوه ى قضاییه این کار را کرده است و مى کند و حتى تمایلى به دادن توضیح در مورد دخل و خرج این دزدى بزرگ، به سایر دزدهاى استخدامى دور و برش ندارد.

با چنین غارتگرى هاى آشکارى، انتظار بهبود اوضاع را داشتن، انتظارى عبث است.
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. با سلام و دورد اخه مردم چه نظری میتوانند بدهند کجای کارند و کجای حساب
    تازه نظری هم بدهن کی گوش میکنه اینهمه حرف درمورد اختلاس و حقوق نجومی و زمین خواری و ……… سو مدیریت شده چه حاصل شد ؟ انشاله که همه مردم ایران تندرست و سلامت و موفق و خوشحال باشند . انشاله