ضرب و شتم بانوان بازداشت شده هوادار محمدعلی طاهری + لیست اسامی هواداران بازداشت شده وی

یکشنبه, 28ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

ضرب و شتم و تفهیم اتهام بانوان بازداشت شده هوادار محمدعلی طاهری

در روزهای اخیر جمعی از هواداران محمدعلی طاهری طی سه مرحله مراجعه داوطلبانه به زندان اوین بازداشت شدند. بانوان بازداشت شده این جمع با عنوان “اخلال در نظم عمومی” در روز بازداشت مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند. این بازداشت شدگان پس از انتقال به زندان شهرری (قرچک) به طرح این اتهام و تبعید خود به این زندان اعتراض کردند که این اعتراض با خشونت مامورین زندان پاسخ داده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظرف روزهای ۲۳، ۲۵ و ۲۷ آذرماه، جمعی از هواداران محمد علی طاهری تحت عنوان «کمپین کوچ به زندان اوین» بصورت داوطلبانه به زندان اوین مراجعه کردند که دست کم ۴۱ تن از آنان بازداشت و به زندان های تهران بزرگ (فشافویه) و ندامتگاه زنان شهر ری (قرچک) منتقل شده اند. این افراد به تداوم بازداشت محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی معترض هستند.

از ۴۱ شهروند معترض بازداشت شده، تعداد ۲۴ نفر خانم بوده و در همان روزهای بازداشت در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین توسط قاضی حسینی پس از تفهیم اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ندامتگاه زنان ری (قرچک) منتقل شده اند.

این بانوان که نسبت به اتهام وارده اعتراض داشته و در قرنطینه این زندان نگهداری می شوند، توسط ماموران مورد خشونت قرار گرفته اند.

یک منبع نزدیک به بانوان بازداشت شده هوادار محمدعلی طاهری در توضیح این موضوع به گزارشگر هرانا گفت: “این بازداشت شده ها به دلیل شرایط غیرعادی پرونده آقای طاهری با جمع کردن وسایل شخصی خود را به زندان تحویل دادند اما اتهام “اخلال در نظم” به آنها تفهیم شده. این زندانیان در اعتراض به این اقدام مسئولین قضایی و طرح چنین اتهامی، به درب قرنطینه می کوبیدند که چند مامور زن وارد قرنطینه شدند و با باتوم برقی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.”

این منبع در پایان تاکید کرد: “حال دو نفر از بازداشت شدگانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند بد شده بود هر چند عصر بهتر شدند.”

هرانا روز گذشته لیست اسامی ۴۱ هوادار بازداشت شده محمد علی طاهری در پی مراجعه داوطلبانه به زندان اوین را منتشر کرده است.

*****

لیست اسامی هواداران بازداشت شده محمد علی طاهری در پی مراجعه داوطلبانه به زندان اوین

ظرف روزهای اخیر جمعی از هواداران محمد علی طاهری تحت عنوان «کمپین کوچ به زندان» بصورت داوطلبانه به زندان اوین مراجعه کردند که دست کم ۴۱ تن از آنان بازداشت و به زندان های تهران بزرگ (فشافویه) و ندامتگاه زنان شهر ری (قرچک) منتقل شده اند. این افراد به تداوم بازداشت محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی معترض هستند. لیست اسامی شهروندان بازداشت شده درپی می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ های ۲۳، ۲۵ و ۲۷ (روز جاری) آذرماه، جمع پرشماری از هواداران محمد علی طاهری تحت عنوان «کمپین کوچ به زندان» به زندان اوین مراجعه و خود را معرفی کردند.

دستکم ۴۱ نفر از شهروندان مراجعه کننده بازداشت شدند. بنابر گزارشات دریافتی مردان بازداشت شده به زندان تهران بزرگ (فشافویه) و زنان به ندامتگاه زنان ری (قرچک) منتقل شده اند.

هویت احراز شده این شهروندان توسط هرانا به شرح زیر است:

گروه اول ۲۳ آذر ۹۵

۱. الهه یاسی
۲. سارا کاوندی
۳. ناهید ربانی
۴. آمنه حکمت مرام
۵. امیرحسین میرخلیلی
۶. علیرضا رشوند
۷. محمد آباریان
۸. محسن باقری
۹. بهار منصوری
۱۰. حمید محمدی
۱۱. علی عبدالملکی
۱۲. بهاره رادکیان پور
۱۳. مینا امیرمعزی
۱۴. مهزاد خسروانی
۱۵. زهرا سادات ابراهیمی
۱۶. رضا غنی
۱۷‌. رویا ارباب
۱۸. زهرا شفیعی
۱۹. نویده الماسی
۲۰. فرناز علیزاده
۲۱. ملیکا کاوندی
۲۲. امیر نصری
۲۳. اکرم درویشی
۲۴. احسان حدادی
۲۵. ابراهیم سلامت
۲۶. مژده درخشان
۲۷. بهارک آذرنیا
۲۸. رها داودیان
۲۹. فاطمه حسنی
۳۰. رقیه کرمی
۳۱. احترام حداوند
۳۲. سعیده گودرزی
۳۳.مرضیه درودیان
۳۴۴. جعفرنجفی خسروشاهی

گروه دوم ۲۵ آذر ۹۵

۳۵-علی گروسی
۳۶-بهنام منصوریان
۳۷۷. حسین دلیری

گروه سوم ۲۷ آذر ۹۵ (روز جاری)

۳۸. صبا میرزایی
۳۹. سیما آقاجانی
۴۰. مجید شاکری
۴۱۱. عباس ملکوتی خواه (آخوندی)

از محل نگهداری گروه سوم بازداشت شده تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

منابع نزدیک به شهروندان بازداشت شده، از اعتصاب غذای تعدادی از آنان از جمله وضعیت نامناسب جسمی «خانم الهه یاسی»، خبر می دهند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.